تو دنیایی که همه به هر بهانه ای از هم دور میشن، فوتبال شده وسیله‌ای برای نزدیکتر شدن افراد به همدیگه. یک ایرانی مسلمان سفیدپوست با یک مسیحی نیجریه‌ای سیاه‌پوست رفاقت و برادری میکنه تنها به این دلیل که جفتشون یونایتدی یا میلانی یا هر چیزی هستن. تازه وضعیت الان ایران رو ببینید؛ ۱۰-۱۲ روز بیشتر از حمله‌های فرقه الاحوازیه به رژه نظامی بیشتر نمیگذره. قبل از اون هم که تنش‌های شدید در مرزهای سیستان و بلوچستان و کردستان گزارش شده بود. در چنین وضعیتی هر کسی که کوچکترین تریبون و بلندگویی داره باید از مشترکات بگه و مردم رو به هم نزدیک تر کنه نه این که با دامن زدن به مسائل بی ارزش به دور شدن افراد از هم کمک کنه. خیلیا از شایان مصلح بچه شیعه‌تر بودن، خیلیا از شایان مصلح بیشتر نماز و عبادت داشتن ولی کدومشون اومدن همچین عملی انجام دادن؟ تا حالا دیدین ممد انصاری از این کارا بکنه؟ مگه مذهبی نیست؟ یک نکته: خب تو خلوت خودش نمیتونه به کسی که ازش بدش میاد فحش بده؟ صرف بازیکن فوتبال بودن باید باعث بشه که نتونه همچین کاری بکنه؟ بیاید فرض کنید توماس مولر میومد به بزرگان یهود و دین یهودیا توهین می‌کرد، آیا برخورد فدراسیون آلمان، باشگاه بایرن و حتی یوفا مثل همینی بود که در ماجرای مصلح دیدیم؟ قطعا نقره داغ میکردن مولر رو اگه کوچکترین سر نخی از همچین سناریویی پیدا میکردن. این که گفته بشه «در فضای شخصی و خصوصی گفته» اصلا موضوعیت نداره. از همچین چیزی دفاع کردن خریت محضه. این که مدل موی بازیکنا فلان طور باشه معمولا چیز خاصی نیست تو کشورهای دیگه ولی این که یک بازیکن فوتبال واضحا به یک دین توهین کنه و به قسمت بزرگی از هوادارای باشگاهش توهین کنه هیچ جا قابل قبول نیست. قوانین فیفا هم که واضحه. اما وظیفه ی باشگاه پرسپولیس چیه؟ واضحه که این توهین ربطی به باشگاه پرسپولیس نداره، اما نه تا زمانی که از این بازیکن حمایت می‌کنه. شما بری بلوچستان ۹۰میبینی ‎٪ مردمش پرسپولیس رو می‌پرستن. اون ۱۰‎٪ هم فوتبال نگاه نمیکنن. وظیفه پرسپولیس در قبال این هوادارای سنی چیه؟ کمترینش احترام به دینشون نیس؟ کسی نمیگه الان که در آستانه ی درخشش و تاریخ سازی تو آسیا هستن بیان خودکشی کنن و تو قحطی بازیکن، مصلح رو اخراج کنن. نه نیازی به جو زدگی و ادای رییس فدراسیون فوتبال اسپانیا رو در آوردن نیست. اما حداقل کار اینه که بعد از باز شدن پنجره نقل و انتقالاتی و با اومدن بازیکنای جدید، در یک بیانیه عذرخواهی صورت بگیره و رسما اعلام بشه مصلح به دلیل هتاکی اخراج شده. پ.ن: لطفا کامنت حاوی مشائل توهین آمیز و مخصوصا بحث‌های تاریخی-مذهبی نذارید.