
داستان تجاوز رونالدو به کاترین مایورگا؛ سیر تا پیاز
۹٬۹۰۴ بازدیدچهارشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۸
این مطلب توسط کاربران طرفداری ارسال شده است و دیدگاه طرفداری نیست.
مطمئنا داستان رو شنیدین ولی برای این که پیش زمینه برای اون ۱٪ که نخوندن وجود داشته باشه اول خبر رو خلاصه میگم، بعد جزییات قضیه رو از روی مسائلی که خوندم توضیح میدم.
خانمی ۳۴ ساله به اسم کاترین مایورگا، از رونالدو شکایت کرده به خاطر تجاوزی که ۹ سال پیش تو لاس وگاس بهش شده. مشخصا رونالدو میگه دروغه، ولی حق با کیه؟
۹ سال پیش، تو لاس وگاس تو یه پارتی، رونالدو که اون موقع ۲۴ ساله بود و تازه به رئال پیوسته بود دختر پسرا رو جمع کرده بود که باهم حال کنن. آخر شب که همه میرن این خانم آمریکایی میمونه و با رونالدو مشغول کامش میشن و اینا. خب رونالدو و اون خانم اونجا بودن و کسی نمیدونه داستان دقیقا چیه ولی خب خیلی ساده بعد از خوندن ادعای خانومه و مطلب اشپیگل میشه قضاوت کرد.
خانمه بعد از حادثه شکایت میکنه و به پلیس میگه که رونالدو بر خلاف میلش بهش تجاوز کرده و کار به دادگاه میکشه، رونالدو برای این که قضیه به دادگاه نکشه (چون حتی از اتهام تجاوز هم اگه تبرئه شه و اثبات شه که خانومه خودش با کمال میل هم بهش داده، این لاابالی گری و دختر بازی بالاخره وجهه خوبی نداره ) به خانمه توافق میکنه که این خانم درباره «رابطه» جنسی [نه تجاوز جنسی] سکوت کنه و در عوض رونالدو بهش ۳۷۵ هزارتا بده.
حالا ۹ سال بعد از این قضیه و یک سال بعد از جنبش #metoo، جو آمریکا جوری شده که همه رو دارن به تجاوز و تعرض متهم می کنن [مثلا ناتالی پورتمن از کارگردان «قوی سیاه» به دلیل این که به هواپیمای شخصیش دعوتش کرده و نگفته که کس دیگه ای تو هواپیما نیست شکایت کرده] و تو این اتمسفر خانومه میخواد از این که رونالدو تو بازجویی سال ۲۰۰۹ تایید کرده که زنه ۳ بار کلمه no رو تکرار استفاده کنه که قضیه رو به تجاوز تبدیل کنه.
چند سوال:
۱-چرا پلیس پرونده رو دوباره باز کرده؟
هر کسی میتونه هر پرونده ای که میخواد رو با یک شکایت مکتوب بازکنه. زنه شکایت کرده و پلیس هم پرونده رو بازکرده.
۲-چرا رونالدو از اشپیگل شکایت نمیکنه؟
اشپیگل هر چند مقاله ش خیلی طولانی و خیلی مفصله اما بیشتر توضیح درباره زنه و مادرش و جنبش سال گذشته metoo و همچین مسائلیه. جاهایی هم حرفه ای گری ژورنالیستی انجام شده یعنی با اینکه بارها رونالدو را تجاوزگر خطاب کردهاند اما قبلش (خیلی قبلش، مثلا حدود ۳۰ کلمه قبل) از «اگر اتهام اثبات شود» استفاده کردن.
۳-چرا همه جدی گرفتن این قضیه؟
اتفاقا هنوز کسی به جز آمریکاییها جدی دربارهش صحبت نمیکنه. رسانه های مختلف آمریکایی این خبر رو کار کردن که خب یکیش به این دلیله که عاشق این جور اخبارن و پر فروشترین نشریات شیطان بزرگ همین مجلات اخبار خالهزنکیه و دلیل دیگه هم این که خب اون خانومه آمریکاییه.
۳- زنه برا چی دوباره شکایت کرده؟
در واقع یک وکیل حرفهای و معروف (البته نه برای من و شما) به صورت داوطلبانه این پرونده رو به دست گرفته و در واقع این ایده خود زنه نیست (طبق ادعای اشپیگل، با ادبیات متفاوت) و نکته خیلی مهم اینه که تو آمریکا اگه رابطه جنسی برقرار شده باشه، گزارشش به عنوان تجاوز جرم نیست (نه رسما ولی به صورت دو فاکتو). یعنی شما میتونی یک نفر رو به دروغ به تجاوز متهم کنی و ازش شکایت کنی و اگه رابطه جنسی برقرار شده باشه ولی تجاوز نباشه شمایی که به دروغ به یکی اتهام وارد کردی، هیچ کاری باهات نمیکنن.
با این شرایط هیچ ضرری نداره تلاش مجدد. یعنی زنه بیکاره اگه تونست رونالدو رو تو دادگاه شکست بده که خب یه پول قلمبه گیرش میاد، اگه نتونه هم معروف شده و زندان و جریمه مالیای نخواهد داشت. جالبه هنوز هیچی نشده چندین فمینیست معروف، گفتن «بدون توجه به رای دادگاه» کاترین یه قهرمانه چون میخواد جلوی یه مرد پولدار و محبوب و قوی وایسه
۵-رای دادگاه چی میشه؟
خب این که هنوز به صورت قطعی مشخص نیست ولی خب چیزی که به نظر میاد اینه که فضای فعلی آمریکاییها اینجوریه که قبل از شروع دادگاه، مردایی که به تجاوژ متهم شدن ۷۰٪ تجاوزگر محسوب میشن؛ مکزیکیهایی (کلا هیسپانیکها) که به قاچاق مواد متهم میشن ۷۰٪ از قبل دادگاه رو باختن، سیاهپوستایی که به دزدی متهم میشن.
۵-مهم ترین مدارک زنه چیه؟
I- توافقنامه! زنه میگه حق السکوت برای تجاوزه، رونالدو میگه برای رسانهای نشدن رابطه جنسی عادی.
II- اقرار رونالدو به سه بار «نه» گفتن خانم مایورگا! که البته خیلی کار داره تا بشه مدرک، چون وسط رابطه جنسی خیلی حرفها زده میشه و خیلی از no ها و فریاد ها از روی لذته.
۶-اگه اثبات شه که رونالدو تجاوز کرده چی میشه؟
خیلی بعیده درست باشه ولی خب فرض محال که محال نیست. اگه تجاوز کرده باشه باید از خایه آویزونش کنن.


