به گزارش باشگاه خبرنگاران، جای خالی ملی‌پوشان در تیم استقلال حفظ می‌شود و این در حالی است که آنها همراه تیم ملی عازم کشور برزیل هستند تا برای دیدارهای جام جهانی آماده شوند. این در حالی است که بازیکنان ملی پوش استقلال پیش از همراهی تیم ملی به مسئولان تیم استقلال اعلام کردند که قصد ماندن در این تیم را ندارند زیرا هدف اصلی آنها حضور در تیم‌های اروپایی است و اگر شرایط برای حضور در اروپا مهیا نشود به تیم‌های عربی فکر می‌کنند. شایان ذکر است، مسئولان تیم استقلال از سوی امیر قلعه‌نویی ماموریت دارند که شرایط را برای حضور این بازیکنان در تیم مهیا و آنها را در تیم حفظ کنند، این درحالی است که بازیکنان ملی پوش استقلال پس از جام جهانی با شرایط مالی خاص و توقع بالاتر برای تمدید قرارداد با استقلال وارد مذاکره می‌شوند.