به گزارش سرویس ورزشی جام نیوز، تقریبا تمام کارشناسان و اهالی فوتبال در تحلیل‌هایشان روی این نکته اتفاق نظر دارند که کارلوس کی‌روش تیم ملی ایران را با سیستمی کاملا دفاعی و محتاطانه به مصاف رقبایش در جام جهانی خواهد فرستاد.

 

این نکته‌ای است که لااقل در مورد دو بازی اول مقابل نیجریه و آرژانتین کسی در مورد آن شک و تردید ندارد. اما اگر در شروع بازی با نیجریه ناگهان ملی‌پوشان ایران را در حال حمله همه جانبه به دروازه حریف دیدید اصلا تعجب نکنید. چون احتمال این‌که سرمربی کارکشته پرتغالی قصد استفاده از عنصر غافلگیری را داشته باشد کم نیست.

 

بر اساس این گزارش، سیستم تیم ملی در تمرینات روزهای اخیر همچنان همان سیستم ۴-۲-۳-۱ همیشگی است. اما از حرف‌های کی‌روش می‌توان این نتیجه‌گیری را کرد که او برای سورپرایز کردن رقبا برنامه‌های خوبی در سر دارد.

 

او دیشب در کنفرانس مطبوعاتی‌اش خطاب به خبرنگاران گفت: «در این گروه هیچ کس درباره ما حرف نمی‌زند. همه طوری برخورد می‌کنند که انگار فقط سه تیم در این گروه هست! انگار ما وجود نداریم! و البته این همان چیزی است که من می‌خواهم...»

 

کی‌روش از نگاهی که رقبا به ایران دارند راضی است و این‌که حریفان ما را کاملا دست کم گرفته‌اند برای او یک اتفاق مثبت تلقی می‌شود.

 

او قصد دارد درست بر خلاف پیش‌بینی حریفانش عمل کند و پیش‌زمینه‌های ذهنی آنها را به هم بریزد. و در این راه چه تصمیمی بهتر از این‌که سیستم بازی تیم ملی کاملا متفاوت با سیستمی باشد که رقبا می اندیشند و حتی خود ما به آن باور داریم.

 

این احتمال را کاملا جدی بگیرید. ممکن است سبک بازی تیم ملی در اولین بازی بسیار تهاجمی‌تر از آن چیزی باشد که امروز پیش‌بینی می‌کنیم.

 

شب گذشته در برنامه "بیست چهارده" وقتی بحث به بازی ایران-نیجریه رسید هم مهدی مهدوی‌کیا و هم عادل فردوسی‌پور بدون تردید عقیده داشتند ایران تا زمین خودی عقب می‌کشد و دل به ضدحملات می‌بندد. بدون شک رقبای ایران هم بر همین اعتقاد هستند و برای کی‌روش چه فرصتی بهتر از این؟

 

یک بار دیگر به ویدئوی گل دوم ایران مقابل ترینیداد دقت کنید. این دقت و هماهنگی در هنگام هجوم و این همه پاس تک ضرب که به یک گل زیبا و تاکتیکی ختم می‌شود؛ نمایشگر توانایی بالایی در هنگام هجوم است که کی‌روش به سادگی از کنار آن عبور نخواهد کرد.

 

پس خودتان را برای هر اتفاقی آماده کنید. شاید لازم باشد در اولین بازی تیم ملی به جای استرس و ترس از  گل خوردن یکسره فریاد بزنید: حمله... حمله... تیم ایران...