شاهرخ بیانی در گفتوگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در مورد دیدار تیم ملی ایران مقابل آرژانتین در بازیهای جام جهانی 2014 برزیل اظهار داشت: ابتدا باید اشاره کنم که مقابل نیجریه امتیاز خوبی کسب کردیم اما به لحاظ فوتبالی خیلی ضعیف بودیم. کرهجنوبی مقابل روسیه یکی از زیباترین بازیهای خودش را به نمایش گذاشت و بازیکنان این تیم در زمین حداقل 20 توپ به همدیگر پاس میدادند اما بازیکنان ایران مقابل نیجریه 5 پاس سالم به هم ندادند.
مشاور سرمربی تیم فوتبال استقلال افزود: کرهایها در نقاط مختلف زمین مسلط بودند و برای حمله کردن برنامه داشتند اما ما مقابل نیجریه تنها به دفاع فکر میکردیم. اگر قرار باشد دفاع کنیم، این کار را همه تیمها میتوانند انجام دهند. از 32 تیم حاضر در جام جهانی هر تیمی که مانند ایران بازی کند، میتواند نتیجه بگیرد. قرار بود ملیپوشان ما در جام جهانی هم خوب بازی کنند و هم امتیاز بگیرند؛ امتیاز را گرفتیم اما خوب بازی نکردیم.
بازیکن پیشین تیم ملی کشورمان تصریح کرد: خودمان فوتبالی هستیم و مسائل فوتبال را میفهمیم. تعداد پاسهای بازیکنان ایران مقابل نیجریه به 5 پاس نمیرسید. برابر آرژانتین علاوه بر دفاع کردن، باید برنامهای برای حمله کردن داشته باشیم. اگر تنها به فکر دفاع باشیم، بازی کسلکنندهای میشود.
بیانی در ادامه گفتوگو با تسنیم در مورد جدایی مهدی رحمتی از استقلال گفت: رحمتی عاقل است و تصمیمی بود که خودش گرفت. او تا زمانی که در استقلال حضور داشت، بهترین دروازهبان بود. رحمتی تصمیم به جدایی گرفت و باید این سوال را باید از خود او پرسید که چرا از استقلال جدا شد.
مشاور سرمربی استقلال در خصوص اینکه گفته میشود این باشگاه مایل به تمدید قرارداد با رحمتی نبود، عنوان کرد: این حرفها درست نیست. رحمتی کاپیتان استقلال بود و اگر باشگاه او را نمیخواست در لیست خروج قرار میگرفت. رحمتی تا لحظه آخر با نظری جویباری مسئول نقلوانتقالات جلسه داشته و این به معنا است که ما او را میخواستیم. امیدوارم رحمتی در تیم پیکان سال خوبی را پشت سر بگذارد.



