به گزارش سرویس ورزشی جام نیوز، برخلاف تصور، سخت‌گيري به بازيكنان ايراني از زمان محمد مايلي‌كهن آغاز نشد. شايد برايتان جالب باشد كه بدانيد  پس از ورود كاروان ايران به آرژانتين در سال 1978، محدوديت‌هاي خاصي براي ايراني‌ها از سوي مسوولان فدراسيون كشورمان درنظر گرفته مي‌شود.

مجله جوانان در دوازدهمين سال انتشار خود در گزارشي مي‌نويسد: «بعد از آنكه دلالان فرانسوي در زمان اقامت تيم ايران در فرانسه با پيشنهادهاي وسوسه‌انگيز به‌سراغ چند بازيكن ايراني رفتند فدراسيون فوتبال ايران اقدامات احتياطي انجام داده تا در آرژانتين چنين وضعيتي پيش نيايد. نخست اينكه به دلال‌هاي فوتبال اخطار داده شده از تماس با بازيكنان ايراني خودداري كنند و ديگر اينكه بازيكنان هم مجاز نيستند در مورد خريد و فروش اين‌چناني با كسي مذاكره كنند. ضمن اينكه فدراسيون فوتبال اعلام كرده كه هر تيمي مي‌خواهد بازيكني را از ايران به خدمت بگيرد، بايد مستقيما با باشگاه مربوطه وارد صحبت شود و تصميم نهايي با اين باشگاه خواهد بود. در مورد بازيكناني كه بدون قرارداد هستند نيز فدراسيون طبق ضوابط خاصي تصميم خواهد گرفت.»

مجله جوانان در بخش ديگري از گزارش خود مي‌نويسد:«براي انجام امور خدمات در هتل محل اقامت تيم ايران، دو دختر و يك پسر استخدام شده‌اند ولي جالب اينكه مسئولان تيم ايران با اين شرايط دخترها را استخدام كرده‌اند كه با بازيكنان ايراني فقط در مورد كار صحبت كنند و به‌هيچ‌وجه با آنها خودماني نشوند. حتي براي اين دختر خانم‌ها لبخند زدن به بازيكنان ايراني هم ممنوع شده است!»

در اين گزارش همچنين آمده است آرژانتين كه تا چندي پيش فاقد تلويزيون رنگي بود، به‌خاطر پخش بازي‌هاي جام‌جهاني تاسيسات لازم براي پخش مسابقات در تلويزيون رنگي را به‌وجود آورده است.