فریدون اصفهانیان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس،‌ در مورد قضاوت‌های پر انتقاد داوران در جام جهانی گفت:" متأسفانه قضاوت داوران در مرحله مقدماتی جام جهانی بسیار ضعیف بود و نمی‌توان منکر اشتباهات تأثیرگذار داوران در مسابقات مرحله گروهی شد. خود من انتظار نداشتم که در جام جهانی که بالاترین سطح فوتبال است شاهد چنین اشتباهاتی از داوران باشم."

وی ادامه داد:" در بازی ایران و آرژانتین پنالتی کاملاً‌ درست ما نادیده گرفته شد. در بازی بوسنی و نیجریه نیز گل صحیح بوسنی مردود اعلام شد. اینها نشان‌دهنده آن است که داوران این مسابقات حتی در جاگیری‌ها هم اشتباه داشتند."

اصفهانیان در مورد علیرضا فغانی و اینکه آیا او نمی‌توانست در جام جهانی قضاوت کند، گفت:" واقعاً حق فغانی این بود که در بین داوران اصلی حضور داشته باشد و قضاوت کند."

رئیس کمیته داوران که در برزیل حضور داشت در مورد عملکرد تیم ملی در جام جهانی گفت:‌ "دو مسابقه اول ایران بسیار خوب بود و در بازی با بوسنی هم بازیکنان ما استرس فراوانی داشتند ولی بازیکنان بوسنی به دلیل آنکه حذف شده ‌بودند و چیزی برای از دست دادن نداشتند با خیال راحت بازی می‌کردند. این را هم باید در نظر بگیریم که بوسنی با آن تیمی که در گذشته بود خیلی فرق کرده و تمامی بازیکنانش لژیونر هستند در مجموع من عملکرد تیم ملی در جام جهانی را تحسین می‌کنم و تیم ایران یک سر و گردن بالاتر از سایر آسیایی‌ها نشان دادند."

عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال در مورد اینکه موافق حضور کی‌روش در تیم ملی هست یا نه، گفت:" دوشنبه جلسه هیأت رئیسه برگزار می‌شود و باید ببینیم که چه تصمیمی قرار است گرفته شود. اما ما می‌توانیم از کی‌روش بیشتر استفاده کنیم."

اصفهانیان در مورد اینکه با توجه به اشتباهات تأثیرگذار داوران در جام جهانی قضاوت داوران ایرانی در لیگ برتر در فصل آینده آسانتر خواهد شد، گفت: "ما واقعاً‌ داوران خوبی داریم که بسیار زحمت می‌کشند، فصل گذشته که پنج تیم شانس قهرمانی داشتند داوران جوان ما به خوبی آن مسابقات را قضاوت کردند و ما برای فصل آینده هم انتظار داریم که آنها قضاوت‌های خوبی را به نمایش بگذارند."