در  سال 1347 فدراسیون فوتبال ایران همه ی دسته جات فوتبال تهران رو ملغی اعلام کرد و تصمیم بر این شد که یک طبقه‌بندی جدید برای دسته‌جات فوتبال در تهران صورت بگیرد برای همین این دوره از بازیهای قهرمانی باشگاه‌های تهران با حضور 58 تیم در گروه‌های چهار تیمی و پنج تیمی در دور مقدماتی برگزار شد.مراسم قرعه‌کشی این بازیها روز 28 آبان 1347 با حضور نمایندگان تیم‌های حاضر در مسابقات در دفتر فدراسیون فوتبال انجام گرفت و از طرف هیئت فوتبال تهران 12 تیم تاج، پاس، پرسپولیس، شهربانی، عقاب، راه‌آهن، کیان، جعفری، آرارات، دیهیم، نادر و دژبان بعنوان تیم‌های صدر هر گروه انتخاب شدند و به حکم قرعه سایر تیمها به نسبت در گروه‌های مختلف تقسیم گردیدند.

دوازده گروه مرحله مقدماتی

گروه ۱: پاس، سپهر، سپه، بانک‌ملی گروه ۲: تاج، حمل و نقل، داریوش، آریا، ورزنده گروه ۳: عقاب، فردوسی، جوانان، زیباشهر، شاه عزیز گروه ۴: راه‌آهن، نیرو -حمید، ژاندارمری، گارد گروه ۵: کیان، صدری، برق، ایران ما، رضی گروه ۶: شهربانی، پولاد، البرز، دانشگاه تهران، پیروز گروه ۷: آرارات، شفق، اقبال، ایزد مهرآباد، نیروی هوائی گروه ۸: جعفری، آتش‌نشانی، همایون، تاجیک، بهرام گروه ۹: دیهیم، سعدیان، وزارت کار، هما، ایران امروز گروه ۱۰: دژبان، نگهبان، نیکنام، تسلیحات، سازمان آب گروه ۱۱: نادر، ایزد، فردوسی، دخانیات، تهران گروه ۱۲: پرسپولیس، شرق، پیکان، شجاعت، واحد

بازیها در هر گروه به صورت دوره‌ای برگزار میگردد و تیم‌های اول و دوم هر گروه در دسته‌های یک و دو مسابقات قهرمانی باشگاههای تهران قرار خواهند گرفت

در زمستان سال 1348 فدراسیون فوتبال ایران اینبار لیگ تهران را برای تعیین سهمیه ی 4 تیم اول تهران برگزار کرد و همان طور که در تصویر مشخص است تیمهای اول:پیکان،دوم:تاج،سوم:پاس،چهارم:برق تهران جواز حضور در لیگ سراسری 1349 را کسب کردند و باشروع رقابتهای لیگ سراسری تیم پیکان تهران دور مقدماتی لیگ (جام منطقه ای 1349) رو با موفقیت سپری کرد و در دور نهایی لیگ،تیم پرسپولیس تهران با خرید امتیاز (لیگی) پیکان، بجای پیکان وارد سطح اول فوتبال ایران شد!!!!