زین الدین زیدان، بعد از شکست چند روز پیش مقابل کادیز در لالیگا، چهارشنبه شب هم در خانه مقابل شاختار دونتسک 3-2 مغلوب شد تا لیگ قهرمانان اروپا را هم برای دومین سال متوالی با شکست شروع کنند.

به گزارش طرفداری و به نقل از وب سایت رسمی باشگاه رئال مادرید، زیدان در صحبت های پس از بازی گفت:

مشخصاً حس خوبی ندارم. در نهایت باعث همبستگی بیشتر بین ما می شود. در صحنه گل اول اشتباه کردیم اما حقیقت این است که اعتماد به نفس نداشتیم و خوب بازی نکردیم. خوشبختانه خوشحالم که بازیکنانم در نیمه دوم خوب واکنش نشان دادند و بعضی چیزها را عوض کردند چون آنها سزاوار چنین نتایجی نیستند. بازی بدی بود و شب بدی رقم خورد. من سرمربی تیم هستم و باید راه حلی پیدا کنم و امشب موفق نشدم. این برای بازیکنان هم سخت است.

فکر نمی کنم بی میلی وجود داشته باشد. درست است که بازی را خوب شروع نکردیم و روی یک اشتباه گل خوردیم و از آنجا به بعد اعتماد به نفسمان را از دست دادیم، بخصوص که این هفته در لالیگا هم شکست خورده بودیم. دو شکست متوالی خیلی سخت است، اما فوتبال همین است. در گذشته هم برهه های سختی را پشت سر گذاشته ایم و باید سر خود را بالا بگیریم و متحد بمانیم. روز شنبه مسابقه دیگری داریم و باید روی آن تمرکز کرده و عملکرد فوق العاده ای ارائه کنیم.

هیچ چیز درست نبود. وقتی در نیمه اول سه گل دریافت می کنید یعنی مطمئناً هیچ چیز درست نیست. بعد از اشتباه روی گل اول، بازی برای ما سخت شد. در کل انگار وجود نداشتیم و اعتماد به نفسی نبود، که مهم ترین چیز است.

فکر می کنم می توانم اوضاع را درست کنم و سعی خود را خواهم کرد. مطمئناً همینطور است. بازیکنان هم سعی خود را خواهند کرد. این چیزی را در مورد بازی امروز عوض نمی کند. باید اوضاع را درست کنیم و خواهیم کرد. می دانیم در چه موقعیتی هستیم و این دومین عملکرد بد ما بود و حالا باید به خوبی برای بازی روز شنبه آماده شویم تا شرایط را عوض کنیم.

من مسئول هستم. وقتی به نظرم نیمه اول عملکرد مثبتی نداشتیم، یعنی من اشتباه کردم. بازیکنان از دقیقه نخست سعی کردند که حریف را پرس کنند اما وقتی آنها پیش افتادند همه چیز عوض شد. کار برای ما سخت شد. نمی توانیم بازی های قبلی را فراموش کنیم، و امروز دومین شکست ما بود. از شکست خوردن خوشحال نیستیم، اما اجازه نمی دهیم که ما را ناامید کند. می خواهیم باهم اوضاع را عوض کنیم و با تلاش همدیگر این کار را خواهیم کرد.

برای بازیکنانم ناراحتم چون آنها کمک کردند تا من عناوین زیادی فتح کنم. بازی بدی بود و آنها شایسته این نیستند اما فوتبال همین است. اما باید ادامه دهید و فکر کنید که اگر امروز تاریک بود، فردا روشن خواهد شد. فوتبال گاهی اوقات می تواند سخت شود. من مثبت نگاه می کنم و به این ترکیب و کاری که انجام خواهیم داد باور دارم: و آن پشت سر گذاشتن این روزهاست.

ال کلاسیکو

نیازی نیست که من پاسخ دهم. روز شنبه ساعت 17:30 به مصاف بارسلونا خواهیم رفت و قبل از آن آماده خواهیم شد. در مورد افکار مردم چه می توانم بگویم؟ هیچ چیز. خواهیم دید. برای ما مهم این است که در حال حاضر آرامش خود را حفظ کنیم و هر جوابی که من بدهم مثبت نخواهد بود. شب بدی بود و باید شرایط را تغییر دهیم.

قبول این شکست سخت بود. امشب شب بدی بود و فردا برای بازی روز شنبه آماده خواهیم شد و روی بازی بعدی تمرکز خواهیم کرد.


بیشتر بخوانید: