این روزها که برانکو با توسل به خبرنهارهای لنگی سینه چاکانی جو گیر پیدا کرده است بد نیست به نظرات بازیکنان 2006 در مورد برانکو نگاهی بیندازیم:

رسول خطیبی: تیم ملی 2006 ایران دارای بازیکنان بسیار بزرگ بود و جزو بهترین تیم های ایران که به جام جهانی رفته‌اند. سرمربی ما هم آقای برانکو بودند که از نظر فنی در سطح بالایی بودند اما آن موقع تازه سرمربی شده بودند و قبل از آن کمک مربی آقای بلاژویچ بودند و از نظر مدیریتی نتوانستند تیم را جمع و جور کنند. اگر ما مقابل پرتغال و مکزیک یک مربی مثل کارلوس کی‌روش داشتیم می‌توانستیم از گروه صعود کنیم و حتی به هشت تیم هم برویم چون او پتانسیل مدیریتی خوبی هم داشت.اما بازیکنان از برانکو حساب نمی‌بردند.

ابراهیم میرزاپور: بعضی از دوستان به سرمربی بی احترامی می‌کردند و شرایط خوبی نبود.به صورتی که بعضی از بازیکنان وقتی آقای برانکو را می‌دیدند به او سلام نمی‌کردند!

نیکبخت: زمانی که تیم امید قهرمان شد، برانکو فکر کرد الان چه اتفاق بزرگی رخ داده، درحالی ‌که تیم ملی آن همه بازیکن خوب داشت و او تنها مهره‌چینی کرد. آن روز به برانکو گفتم تو برخی بازیکنان را دوست داری، فقط به آنها بازی می‌دهی. بعد از آن هم خودم به فرودگاه رفتم تا به ایران برگردم، اما با وساطت دادکان به اردوی تیم بازگشتم.

اصلانیان بازیکن سابق پرسپولیس: بروید نگاه کنید ببینید چقدر بازیکن از فولاد به تیم ملی دعوت می‌شدند و سهم استقلال و پرسپولیس چقدر بود؟ بهروز رهبری فرد، مهدی هاشمی نسب و علی انصاریان بهترین مدافعان ایران بودند اما علی بداوی و جلال کاملی‌مفرد در تیم ملی ثابت بازی می‌کردند. من منکر توانایی‌های فنی این ۲ ‌بازیکن نیستم اما بهتر از آنها در فوتبال حضور داشتند، این نشان دهنده یک چیز است.رابطه بگوویچ با برانکو ایوانکوویچ. حامد کاویانپور چند وقت در تلویزیون حرف زد و از پکیج‌ ۴۰ هزار دلاری حرف زد، برخی از بازیکنان تیم ملی با این پکیج‌ ‌به تیم ملی راه پیدا کردند.ما با پرسپوليس قهرمان هم شديم. چطور شد كه وقتي ليست تيم ملي را مي‌دادند از فولاد 7 تا بازيكن دعوت مي‌شد و از پرسپوليس خيلي كمتر. ابراهيم ميرزاپور، يحيي گل‌محمدي، كاملي‌‌مفرد، علوي، بداوي، كعبي و مبعلي. كي آن موقع سرمربي فولاد بود؟ بگوويچ. رفيق فابريك چه كسي بود؟ آقاي برانكو ايوانكوويچ. دلال‌ها چه كساني بودند؟ كروات‌ها! چطور مي‌شود از تيم قهرمان بازيكن به تيم ملي دعوت نشود اما از فولاد 7 نفر بروند تيم ملي؟ ‌

کاویانپور:برای حضور در تیم ملی از من درخواست ۴۰ میلیون پول نقد (معادل 40 هزار دلار) شده بود.