سریالی کره ای که این روزها به موضوعی داغ در رسانه های اجتماعی تبدیل شده ، بطوریکه هشتگ " SquidGame# " در TikTok بیش از 22.8 میلیارد بار مشاهده شده است.
"بازی ماهی مرکب" فراتر از یک شو فرار برای Netflix است . تد ساراندوس ، مدیرعامل Netflix ، گفت: این شو هیجان انگیز کره ای نه قسمتی که 17 سپتامبر اکران شد ، قرار است به بزرگترین " سریال غیر انگلیسی زبان Netflix در جهان " تبدیل شود. همچنین ساراندوس ماه گذشته گفت : "این سریال فقط 9 روز است که اکران شده و شانس بسیار خوبی دارد که به بزرگترین نمایش ما تا به حال تبدیل شود . "
Flix Patrol ، وب سایتی که آمار استریم پلتفرم های برتر جهان را ردیابی می کند ، گزارش داده که سریال Squid Game به شو شماره 1 ده ها کشور از جمله ایالات متحده ، انگلستان و کره جنوبی بدل گشته است.
و طبق اطلاعات وبسایت فوربز ، این سریال به شو شماره 1 لیست 90 کشور مختلف جهان تبدیل شده است .
چند دلیل از محبوبیت این سریال :
. نقل دهان به دهان از دید مخاطبان ، نه تبلیغات رسانه ای
. ساخت هزاران میم و ویدئو در شبکه های اجتماعی از جمله تیک تاک
. رشد بازدید سریال های غیر انگلیسی زبان ( Non-English-language shows )
. علاقه زیاد آمریکایی ها به استعداد های کره ای در چند سال اخیر از جمله K-pop, Korean actors, Korean filmmakers, Korean athletes
خلاصه سریال : داستان افرادی که هر کدام به نوعی در زندگی خود مشکل بزرگی دارند و برای جبران آن وارد بازی مرموزی می شوند که فقط یک برنده با جایزه ۴۰ میلیون دلاری خواهد داشت. ولی این یک بازی ساده نیست ...
ژانر : درام ، رازآلود ، دلهره آور
IMDB : 8.3/10
سریال از دید rottentomatoes
اجماع نظر منتقدین : |
وحشیگری بی وقفه سریال برای بیماران قلبی مناسب نیست ولی تفسیر و تصویر اجتماعی واضح سریال
و وجود یک هسته شگفت انگیز از از متن بینندگان را به صفحه نمایش میچسباند .
|
امتیاز منتقدین : |
92% ( از 26 رای ) |
امتیاز بینندگان : |
86% ( از 1016 رای ) |
بازیگران :
نقد های منتقدین مطرح جهان :
Melanie McFarland (Salon.com) : نحوه عملکرد سرمایه داری درنده در این سریال بخوبی نشان داده شده است. [*]
John Doyle (Globe and Mail) : آنچه از تماشای Squid Game یاد گرفته اید : با وجود همه تاریکی های بدنامش ، داستانی شجاعانه ، تاریک و بلندپروازانه است ، که گاهی اوقات تکان دهنده و گاهی وحشتناک است. قدرت آن در درک آن است که پول یعنی بقا . [*]
Morgan Ome (The Atlantic) : نمایش دائماً این را به یاد ما می آورد که بدهی به یک سیستم ظالمانه ، اجتناب ناپذیر و غیرانسانی است . اما در زیر خشونت بیش از حد ، همچنین نشان می دهد که تعهدات ما نسبت به دیگران می تواند منبع معنی ، شفقت و - شاید فقط - نجات باشد. [*]
Judy Berman (TIME Magazine) : یک نمایش پر پیچ و خم ، سریع و پر از اکشن که قسمت های آن بیننده را برای یافتن قاتل به شک و تردید می اندازد . [*]
Robert Lloyd (Los Angeles Times) : "بازی مرکب" نسبتاً متفکرانه است و این واقعیت که هیچ مولفه جنسیتی در نمود خشونت وجود ندارد ، به نفع آن است. [*]
منابع :
1. https://www.rottentomatoes.com/tv/sq...
2. https://www.imdb.com/title/tt10919420/
3. https://www.nbcnews.com/pop-culture/...
4. https://edition.cnn.com/2021/10/02/e...
5. https://www.forbes.com/sites/paultas...