دی سانتیس سنگربان تیم رم در مصاحبه ای مفصل با گاتزتا دلو اسپورت در خصوص صحبت های پلاتینی در مورد بازی جنجالی دو تیم گفت:

"طبیعی است که او اینگونه صحبت کند، او بازیکن یوونتوس بوده است، امیدوارم او بی طرفانه اظهار نظر کند، وقتی او می گوید بازی را ندیده است، به عنوان ریاست اتحادیه یوفا نباید چنین اظهار نظری کند. قطعاً توتی و 20 سال حضورش در فوتبال به او این تجربه را داده که چه چیزهایی بگوید، او می داند باختن را چگونه قبول کند، امّا اینکه احساس کنید در یک بازی تصمیمات برای طرفین یکسان نیست، قطعاً قبولش سخت خواهد بود."

دی سانتیس، در خصوص صحبت های  بوفون، در این رابطه که بازنده ها به دنبال بهانه اند گفت:

" من و بوفون پیر شده ایم و ممکن است، حافظه مان را از دست داده باشیم!. بازیکن یوونتوس باید دست از این بردارند که همه برعلیه آن ها هستند. آن‌ها با دیگر تیم ها برابر هستند و تنها تفاوتشان در پیروزهایی است که در داخل ایتالیا به دست می آورند. آن‌ها شعاری دارند که پیروزی مهم نیست و تنها چیزی است که حساب می‌شود، امّا این را هم باید اضافه کنند که مهم نیست چگونه به دست می آوریم. من از سرقت صحبت نمی‌کنم، آن‌ها باید اعتراف کنند که خوش شانس هستند، می توانم به بوفون یاد دهم که چگونه می‌توان بازنده بود، امّا امیدوارم روزی بتوانم به او یاد دهم که چگونه می‌شود پیروز بود."

وی افزود:

"وقتی به پیروزهایی که آن ها در فوتبال ایتالیا به دست آورده اند نگاه می‌کنیم و با خارج از ایتالیا آن را مقایسه می‌کنیم، باعث می شود سوال های زیادی به وجود آید و شما را به فکر فرو برد."

دی سانتیس و هم تیمی‌هایش فصل گذشته با اختلافی هفده امتیازی نسبت به یوونتوس در مکان دوم جدول قرار گرفتند، این در حالی است که سنگربان رم فصل گذشته هم بعد از جدال با یوونتوس چنین صحبت هایی را به زبان آورده بود.

دی سانتیس فصل 1997-1998 نیز عضو تیم یوونتوس بوده است.