بهروز مکوندی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد دیدار روز جمعه با ذوب‌آهن، گفت:‌ "بازی مهمی برای ماست، ذوب آهن بازیکنان و کادر فنی خوبی دارد، ما هم شرایط‌مان خاص است و در انتهای جدول قرار داریم. می‌خواهیم سه امتیاز را بگیریم تا فاصله‌مان را با تیم‌های دیگر کمتر کنیم."

وی ادامه داد: "مشکل اصلی نفت مسجدسلیمان کمبود بازیکن و نیروی انسانی است، مصدومان زیادی داریم که امیدوارم با تلاش کادر پزشکی برخی از آنها به این بازی برسند. در این برهه از زمان نمی‌توانیم برای مشکل بازیکن کاری کنیم. به هرحال فوتبال همیشه همین‌گونه است، قرار نیست همه چیز همیشه روبراه باشد. روزهای سخت هم وجود دارد."

مکوندی در مورد اینکه گل‌محمدی یکی از گزینه‌های سرمربی تیم امید است و اینکه این مسئله روی بازیکن تأثیرگذار خواهد بود، گفت:‌ "گل‌محمدی در زمان بازیگری یک بازیکن حرفه‌‌ای بود و اکنون هم که مربی است یک مربی کاملا حرفه‌ای است، او تا لحظه آخر کارش را با جدیت ادامه می‌دهد و این مسئله تأثیری بر روی بازی نخواهد داشت. اگر گل‌محمدی به عنوان سرمربی تیم امید انتخاب شد، من پیشاپیش این مسئولیت را به او تبریک می‌گویم."

سرمربی تیم فوتبال نفت مسجدسلیمان در مورد حمایت تماشاگران از تیمش گفت:‌" از روزی که من آمده‌ام هواداران همواره من را مورد حمایت خود قرار داده‌اند، من هم تلاش می‌کنم تا تیم موفق شود، هرچند که شرایط سختی داریم."

مکوندی در مورد بحث رمالی که این روزها در فوتبال متداول شده، گفت: "من به این چیزها اعتقادی ندارم، اگر قرار بود با رمالی و جادوگری موفق شد، دیگر لزومی نبود بازیکنان و تیم‌ها تمرین کنند، بلکه با رمالی و اینکه پشت دروازه حریف چیزی بیندازیم پیروز می‌شدیم و بازیکنان را هم به زحمت نمی‌انداختند، این مسائل اصلا درست نیست و من به آنها اعتقاد ندارم، البته همه ما مسلمان هستیم و برای موفقیت خود دعا می‌کنیم و توسل می‌جوییم، اما برای موفقیت باید تلاش هم کرد و اینگونه نیست که بخواهیم بدون تلاش به موفقیت برسیم، ولی رمالی را قبول ندارم."