داستان اتمسفر استمفوردبریج، مورینیو و هواداران
۲۶۲ بازدیدسهشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۵
این مطلب توسط کاربران طرفداری ارسال شده است و دیدگاه طرفداری نیست.
در هفته گذشته بیش از هرچیزی، این جو استمفوردبریج بود که از آن صحبت می شد. قصد داریم مطلب را به صورت کامل شفاف کنیم.
به گزارش کانون رسمی هواداران چلسی در ایران، مورینیو در بازی با کیو پی آر به انتقاد از جو ورزشگاه، نه هواداران، پرداخت. جو ورزشگاه یک موضوع است و انتقاد از هواداران یک موضوع دیگر. جو ورزشگاه تنها به هوادران بستگی ندارد. قصد داریم مطلب را کامل باز کنیم.
مورینیو بعد از بازی با کیو پی آر گفته بود: "همه می دانند که چقدر احساس وابستگی به این باشگاه و هوادارانش دارم. تیم جوری بازی کردند که گویی بازی ساکت و ساده در خانه داریم. امروز اطرافم را نگاه می کردم و ورزشگاه خالی بود، از نظر جمعیت نمی گویم چون پر شده بود. به همین خاطر ناراحت کننده است."
مورینیو این صحبت ها را کرد و سپس به انتقاد از تیمش پرداخت و عنوان کرد که چندان خوب بازی نکرده اند و دلیل برد عملکرد فوق العاده ادن هازارد بوده و از اسکار نیز ستایش کرد.
این صحبت های مورینیو با واکنش هواداران چلسی در توئیتر همراه شد. بسیاری از آن ها که بلیط فصل چلسی را در دست داشتند، از قیمت بالای بلیط و البته برخورد انتظامات با هواداران می نالیدند. قیمت بلیط ها به طرزی باور نکردنی در انگلستان بالاست و هواداران پر شور و جوان طبیعتا از پس پرداخت چنین هزینه هنگفتی بر نمی آیند. از سوی دیگر شنیده می شود که در برخی از ضلع های استمفوردبریج شعار دادن برخورد مسئولین را در پی دارد.
مورینیو یک روز بعد در مصاحبه ای دیگر عنوان کرد: "تیمی هستیم که نسبت به سال های قبلی که یادم می آید در بازی های خانگی حمایت کمتری نسبت به سال های قبلی که یادم می آید از ما می شود."
"هرگز هیجان و عشق هواداران را زیر سوال نمی برم، من کسی نیستم که بخواهم این کار را کنم و مطمئنا می دانم که این درست نیست. همیشه عاشق آن ها بوده ام و احترام می گذارم، ولی نمی دانم چرا (اتمسفر ورزشگاه خوب نبود."
در هنگام بازی در نیمه دوم به دلایلی نا مشخص به طور کلی استادیوم غرق در سکوت شد و حرف های مورینیو چیزی جز واقعیت نبود، ولی دلیل این اتفاق چه بود؟ دلیل صحبت های مورینیو چه بود؟
قطعا هیچ کس بهتر از یکی از هواداران ارشد چلسی و رئیس کانون هوادارای چلسی در انگلیس بهتر نمی تواند توضیح دهد که داستان چیست.
تیم رولز، رئیس کانون "چلسی ساپورتر تراست" گفت: "مورینیو به این نتیجه رسید که جو ورزشگاه همیشه در بازی های خانگی خوب نیست. ولی اگر بخواهم صادق باشم این مشکل فقط برای چلسی نیست، ای یک مسئله در اکثر تیم های لیگ برتر است."
"یک مشکل برای من این است که میانگین سنی هوادارانی که در ورزشگاه هستند بالای 40 است و کسانی که می خواهند شعار دهند پخش شده اند."
"هیچ تمرکزی برای این که چگونه هواداران تنظیم کنند که شعار را بخوانند وجود ندارد. این به معنای عدم حمایت هواداران از تیم نیست، فقط جو ورزشگاه نمی تواند چیزی که پتانسیلش را دارد باشد."
"هواداران وظیفه بالا بردن تیم را دارند ولی نمی شود کاری کرد که مردم شعار بدهند. همه کاری که می توانید بکنید این است که وضعیتی بسازید که شبیه باشد. اگر جوان تر ها را داشتیم آن ها تشویق به شعار دادن می شدند."
"مشکل در حال حاضر این است که هواداران بایستند و بخوانند، به آن ها گفته می شود که روی صندلی ها بنشینند و در صورت شلوغ بازی از سوی باشگاه اخطار نامه دریافت می کنند. این مسئله هواداران را برای ایستادن و شعار دادن قطعا تشویق نمی کند!"
"به نظرم باشگاه وظیفه دارد که هر کاری می تواند انجام دهد تا هوادارانی جوان در ورزشگاه حضور داشته باشند، قیمت بلیط را کاهش دهد تا جوانان بتوانند بیایند."
دقیقا مشکل اینجاست، مورینیو نیز هرگز کسی را متهم نکرد، در مصاحبه آخر خود به وضوح گفت که "نمی دانم چرا" این اتفاق افتاده...به نظر می رسد در این مورد باشگاه باید اندکی بیشتر هوای هواداران پرشور خود را داشته باشد. مورینیو هرگز هواداری را متهم نکرد و خود را کوچک تر از این دانست که بخواهد چنین حرفی بزند، ولی صحبت های او مثبت بود، مورینیو همیشه به ایجاد جنگ روانی شهرت دارد...یک بار با حریف، یک بار بازیکن حریف، یک بار با بازیکنان خودی، این بار با هواداران. نتیجه اگر نگوییم همیشه، ولی در اکثر اوقات مثبت بوده. هازارد اگر حالا یکی از بهترین های جهان است شاید نقش عمده را صحبت های تحریک آمیز مورینیو در آن داشته، حالا نوبت هواداران چلسی است. با همه مشکلات و گرانی ها، هواداران مطمئنا در بازی بعدی جوی به یاد ماندنی در بریج خواهند ساخت. مورینیو تحولی بزرگ در تیم به وجود آورد، حال به نظر می رسد نوبت هواداران و البته به تبع باشگاه رسیده.


