طرفداری | لوئیز انریکه با وجود شکست ۱-۰ پاری سن ژرمن مقابل لیورپول در دور رفت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، با اطمینان زیادی نسبت به توانایی‌های تیمش صحبت می‌کند.

به گزارش اکیپ، بازی برگشت فردا شب در حالی در آنفیلد برگزار می‌شود که کار پاریسی‌ها برای صعود به دور بعد، حتی با وجود برتری مطلق در بازی رفت، خیلی سخت شده است. آنفیلد همیشه دژ مستحکمی برای قرمزها به ویژه در عرصه اروپایی بوده است و با این حال، انریکه هنوز هیچ چیز را تمام شده نمی‌داند.

او در نشست خبری قبل از مسابقه، گفت:

در مورد نحوه متقاعد کردن بازیکنان

ما تمرین کرده‌ایم و فردا، تغییری در رویکرد یا نگرش ما ایجاد نخواهد شد. صرف‌نظر از روش بازی، تغییری در برنامه ما ایجاد نمی‌شود. در حال حاضر، ما در شرایطی هستیم که از مسابقات کنار رفته‌ایم، بنابراین باید پیروز شویم. همین موضوع ما را به جلو سوق می‌دهد.

درباره انگیزه

مطمئن هستم که همه بازیکنانم می‌خواهند در اینجا بازی کنند. ما می‌دانیم که بازی در این ورزشگاه تاریخی چه معنایی دارد و این موضوع انگیزه بزرگی برای بازیکنان و تیم من است.

در گذشته هم در این مورد صحبت کرده‌ام؛ در مسابقات سطح بالا، مدیریت احساسات و انتظارات دشوار است، حتی برای بازیکنان ممتاز. این کار آسان نیست که دقیقاً 100 درصد باشید، اما اگر 105 درصد باشید هم ممکن است کنترل خود را از دست بدهید، بنابراین باید این موضوع مدیریت شود.

درباره تمجیدهای آرنه اشلوت

هدف ما همیشه این است که از حریف بهتر باشیم. بازی در خارج از خانه دشوار است. بیشتر نتایج ما در فرانسه و در پاریس رقم می‌خورد، اما بازی‌های خارج از خانه همچنان سخت است. همه چیز با فوتبال شروع می‌شود. ما می‌دانیم که در چه بخش‌هایی باید پیشرفت کنیم. ما روی فوتبال تمرکز کرده‌ایم، باید توپ را در اختیار داشته باشیم و خواهیم دید که بازی چگونه پیش خواهد رفت.

درباره بازی برگشت

همیشه جا برای پیشرفت وجود دارد، اما شرایط تغییر می‌کند. آنچه در خانه انجام می‌دهید با حمایت هواداران همراه است، بنابراین باید در انجام کارهایی که می‌دانیم خوب هستیم، عملکرد خوبی داشته باشیم. من نسبت به تیمی که در اختیار دارم خوش‌بین هستم. ما باید در کنار هم دفاع و حمله کنیم و توپ را در اختیار داشته باشیم؛ در این صورت می‌توانیم موقعیت ایجاد کنیم.

درباره بازگشت تاریخی بارسلونا مقابل پاری‌سن‌ژرمن در سال 2017

نه! این شرایطی نیست که من آن را دوست داشته باشم. ترجیح می‌دادم که 4-0 جلو باشیم، اما وقتی در شرایط دشواری قرار می‌گیرید، می‌توانید واکنش نشان دهید. ترجیح می‌دادم که اصلاً در چنین شرایطی قرار نگیریم.

در ستایش از عملکرد تیم در بازی رفت

من بارها گفته‌ام که چرا بعد از بازی با بازیکنانم صحبت نمی‌کنم. این کار فایده‌ای ندارد، زیرا بازیکنان تنها به نتیجه فکر می‌کنند. اما پس از بازی مقابل لیورپول تصمیم گرفتم با آن‌ها صحبت کنم، زیرا می‌خواستم به آن‌ها بگویم که بازی فوق‌العاده‌ای انجام داده‌اند. می‌خواستم روحیه‌شان را بالا ببرم، اما فکر نمی‌کنم دوباره چنین کاری انجام دهم.

درباره غافلگیری‌های احتمالی

فکر نمی‌کنم آرنه اشلوت درباره ترکیب یازده نفره من برای بازی فردا تردید داشته باشد! من هم شناخت خودم را از ترکیب او دارم. خیلی به اتفاقاتی که در جاهای دیگر رخ می‌دهد توجه نمی‌کنم. نمی‌خواهم زیاد اطلاعاتی ارائه کنم، اما در طول دو بازی، شاهد رویارویی دو تیم برتر اروپا خواهیم بود؛ دو مدعی برای صعود به فینال. هر تیمی که فردا پیروز شود به فینال خواهد رفت. این دو تیم سبک‌های متفاوتی دارند و هر دو از بهترین‌های اروپا هستند. 

درباره اهمیت بازی

من همیشه امیدوارم مهم‌ترین بازی، همان بازی بعدی باشد. کاملاً مشخص است که فردا یک تیم حذف خواهد شد. امیدوارم آن تیم ما نباشیم! ما به زمین خواهیم رفت و بازی خودمان را انجام خواهیم داد و از همان ابتدا برای پیروزی تلاش خواهیم کرد.