طرفداری | به نظر می‌رسد باید با قانون جنجالی سقف بودجه خداحافظی کنیم. در حالی که این قانون ابتدای فصل قبل تصویب شد ولی همواره با اعتراض گسترده تیم‌ها همراه بوده و علاوه بر این، تخلف چند تیم در این مدت ثابت شد ولی برخورد قاطعی با آن‌ها صورت نگرفت تا قانون سقف بودجه عملا دکوری شود!

فدراسیون فوتبال در ابتدای فصل قبل به دنبال کاهش هزینه‌های باشگاه‌ها و جلوگیری از ورشکستگی آن‌ها، قانون سقف بودجه را تعیین کرد. قانونی که از همان ابتدا جنجالی بود و با اعتراض‌های زیادی همراه شد. تصویب این قانون همراه با کوچ ستارگان مختلف دنیا به حوزه خلیج فارس شد تا بیش از پیش این سوال مطرح شود که وقتی تیم‌های عربی در حال تقویت خود به این شکل هستند، چنین قانونی منطقی است؟

دید فدراسیون فوتبال این بود به این شکل از ولخرجی و ورشکستگی باشگاه‌ها جلوگیری کند ولی در عمل فدراسیون بسیار ضعیف ظاهر شد. در حالی که طی این مدت طبق آرای کمیته انضباطی، تخلف چند تیم و عبور آن‌ها از سقف بودجه مشخص شد، برخورد قاطعی شکل نگرفت و فقط جریمه مالی درنظر گرفته شد. بیشتر به نظر می‌رسید قانون سقف بودجه یک منبع درآمد جدید برای فدراسیون فوتبال است!

چند ماه بعد از این قانون، شایعه شد فدراسیون فوتبال برای این فصل از رقابت‌های لیگ برتر قصد دارد این قانون را تغییر بدهد ولی رسانه طرفداری همان زمان در خبری اختصاصی اعلام کرد این موضوع رخ نمی‌دهد و قانون سقف بودجه باقی خواهد ماند. 

حالا اما شرایط متفاوت شده است. بعد از اینکه به شکل علنی مشخص شد تعداد زیادی از تیم‌ها قانون سقف بودجه را به شکل‌های مختلف دور زده‌اند، قرار است تغییراتی صورت بگیرد. ضمن اینکه گفته می‌شود به فدراسیون فوتبال توصیه شده بعد از نتایج افتضاح تیم‌های ایرانی مقابل رقبای عربستانی، این قانون دیگر نباشد تا تیم‌های ایرانی بتوانند راحت تیم‌هایشان را تقویت کنند. به خصوص اینکه در حال حاضر استقلال و پرسپولیس هم به بخش خصوصی واگذار شدند و دیگر از لحاظ هزینه کردن مشکلی ندارند.

طبق اخباری که به دست رسانه طرفداری رسیده، با پایان لیگ بیست و چهارم، قانون سقف بودجه هم به پایان می‌رسد و فدراسیون فوتبال قصد ندارد این قانون را برای لیگ سال آینده هم اجرایی کند. البته طبق شنیده‌های رسانه طرفداری، احتمالا فدراسیون فوتبال به شکل دیگری تلاش می‌کند هزینه باشگاه‌ها را کنترل کند.

البته گفته می‌شود این موضوع همچنان موافقان و مخالفان متفاوتی در فدراسیون فوتبال دارد ولی اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، قانون سقف بودجه به زودی دیگر در فوتبال ایران اجرا نخواهد شد.