طرفداری | فیلمی کوتاه از تشویق حساسیت برانگیز پرسپولیسی‌ها بعد از برد مقابل استقلال خوزستان توسط رسانه رسمی این باشگاه منتشر شد و جو متشنجی در فضای هواداری و رسانه‌ای ایجاد کرد.

باشگاه پرسپولیس خیلی زود استوری مربوط به تشویق حساسیت‌برانگیز را حذف کرد و مدیرعامل این باشگاه نیز از اخراج عوامل این اتفاق خبر داد. این باشگاه بیانیه‌ای هم صادر کرد که در آن، بدون عذرخواهی مستقیم از استقلالی‌ها، آنچه رخ داده را غیرعمدی خواند. علی اینانلو، عضو هیئت‌مدیره باشگاه پرسپولیس نیز شب گذشته در برنامه محمدحسین میثاقی به توجیه این اتفاق پرداخت. سپس علی تاجرنیا سرپرست مدیرعاملی استقلال روی خط آمد وو به این مسئله واکنش نشان داد. او گفت:

از کریم باقری تشکر می‌کنم؛ بازیکنی با اخلاق بود و حالا در جایگاه دیگر، بسیار منطقی و باشخصیت عمل می‌کند. کاش مدیران باشگاه پرسپولیس از جمله علی اینانلو نیز به مشی پهلوانی ایشان نزدیک‌تر بودند. اتفاق بدی افتاد در جایگاه هواداران پرسپولیس. در ورزشگاه‌ها چیزی طبیعی‌ است که به‌دلیل هیجانات صحبت‌هایی روی سکوها مطرح شود با این‌حال مسئله پیش آمده یک "اتفاق" نبوده است. وقتی چند هزار نفر یک‌صدا با طبل و ریتم خاصی یک شعاری می‌دهند و بازیکنان نیز همراهی می‌کنند، نشانه این است که اتفاق نبوده ولی مدیران باشگاه پرسپولیس طوری صحبت می‌کنند انگار هیچکس نسبت به این موضوع آگاهی نداشته است. بنظرم بهترین کار این است که همه‌چیز را توجیه نکنیم و صرفاً بگوییم اشتباه بوده و عذرخواهی می‌کنیم. کار سختی نیست. ایشان حتی عذرخواهی صریح نکرده و اگر هم عذرخواهی کرده، آن را به کل اتفاقات تامیم داده و باقی وقتش را توجیه کرده است.

تاجرنیا ادامه داد:

سپس به ما اتهام فتنه‌گری می‌زنند و می‌گویند موج‌سواری می‌کنیم. واقعاً این صحبت‌ها ارزش جواب‌دادن ندارند. هواداران پرسپولیس برای من مورد احترام هستند و در خیلی از موارد فقط تشویق می‌کنند اما نباید بگذاریم آن عده کمی که چنین کار زشتی می‌کنند، باعث جریحه‌دار کردن جو شوند. ما وظیفه خود را انجام دادیم و به اتفاق رخ داده واکنش نشان دادیم اما زیباتر از همه این‌ها این بود که صرفاً با یک عذرخواهی ساده همه موارد را کنار بگذاریم. شاید بعداً برعکس این اتفاق رخ دهد و ما نیز باید شجاعانه بیاییم و عذرخواهی کنیم. اگر منِ مدیر روایت نادرستی را مطرح کنم، مسائل درست نمی‌شود. به‌هرحال باید از این مسائل گذر کنیم، تیم‌های بزرگی هستیم و در آستانه دربی باید به رقابت سالم فکر کنیم.