طرفداری- توزیع بیش از 5 میلیارد پوند بین 20 باشگاه، باعث افزایش بیش از پیش «پول» باشگاه های لیگ برتری خواهد شد و انتظار می رود چنین مساله ای روی جذب بازیکن سایر لیگ های معتبر اروپایی هم تاثیرگذار باشد.
با این حال، گویا طرفداران آلمانی و به ویژه بایرنی دنیای فوتبال، هراسی از این مساله ندارند. هواداران بایرن مونیخ دیشب در جریان پیروزی پرگل تیم شان مقابل هامبورگ، دست نوشته ای بزرگ به همراه داشتند که رویش نوشته بود: "اینجا لیگ برتر نیست. نه به مدل انگلیسی فوتبال."
"مدل انگلیسی فوتبال" در واقع کنایه آلمانی ها به قیمت بالای بلیط در انگلیس، عدم توجه به قانون 1+50 و کاهش فضای ایستادن در ورزشگاه های این کشور است.




