پس از اینکه چزاره پراندلی اعلام کرده بود که تیم ملی ایتالیا را پس از جام جهانی 2014 ترک خواهد کرد، نام آلگری به عنوان یکی از جانشینان او مطرح شد.
آلگری در این خصوص به اسکای اسپرت گفت:
" چندین بار پیش از این هم اعلام کردهام که آرزوی هر سرمربی، هدایت تیم ملی کشورش است، من هم علاقه بسیاری به هدایت آتزوری دارم. اکنون در میلان هستم و بسیار خوشحالم که هدایت این تیم را برعهده دارم، اکنن هدایت تیم ملی ایتالیا را در اهداف نزدیک خود نمیبینم. شاید 10 سال آینده، اما مسلم است که چنین تجربهای در اهدافم خواهد بود.
آلگری پس از صعود میلان به لیگ قهرمانان اعلام کرده بود که استعفا میدهد، اما اکنون میگوید:
" فقط یک شوخی بود، در میلان بسیار خوشحالم، همه دوست داشتند کاکا را در میلان مجدد ببیند و از این بابت خوشحالم که گالیانی این انتقال مهم را کامل کند. ما پس از فروش بواتنگ نیاز داشتیم که این پست را تقویت کنیم و جای خالی او را پر کنیم. کاکا به ما اجازه میدهد که از نظر کیفیت تجربی و تکنیکی یک پله پیشرفت کنیم."



