علیرضا اکبرپور در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در خصوص تساوی استقلال و پرسپولیس در دربی 77 اظهار داشت: "دو تیم آمده بودند تا اول گل نخورند و بعد اگر موقعیتی به وجود آمد به گل برسند. استقلال دو سه موقعیت خوب داشت که نتوانست از آنها استفاده کند و به گل برسد."

وی در مورد علت محتاطانه بازی کردن دو تیم تأکید کرد:" واقعیت این است که انتظارات بیهوده هواداران و افراد دیگر باعث می‌شود که چنین بازی رقم بخورد. وقتی انتظار دارند که تیم شکست نخورد فشار روی مربی و بازیکن به وجود می‌آید. سرمربی فکر می‌کند با شکست شاید سرنوشتش تغییر کند و از چشم تماشاگران بیافتد به همین دلیل می‌ترسد که شکست بخورد."

بازیکن سابق استقلال خاطرنشان کرد:" استقلال دو سه موقعیت بالای 90 درصد داشت که می‌توانست به گل برسد اگر این اتفاق رخ می‌داد دیگر نمی‌گفتند مربی برای تساوی به میدان آمده است، به نظرم استقلال باید در این دیدار پیروز می‌شد."

اکبرپور در مورد اینکه به نظر او چه بازیکنی بهترین عملکرد را در میدان داشت، یادآور شد:‌" مهدی نظری توانست عملکرد خوبی داشته باشد و یکی از بهترین‌های میدان باشد به نظرم او از پیام صادقیان هم بهتر بازی کرد، خوب توپ می‌گرفت و به خوبی در حمله شرکت می‌کرد. شاید اگر در زمین می‌ماند می‌توانست گل بزند اما شرایط بازی به گونه‌ای بود که تعویض شد."