خسرو نصیری در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این رابطه اظهار کرد: کنفدراسیون هندبال آسیا در حال بررسی درخواست میزبانی ایران برای مسابقات قهرمانی آسیا است. قرار است در مهرماه جلسهای در اینباره برگزار شود. دو نفر از سوی کنفدراسیون برای بررسی شرایط میزبانی به ایران سفر می کنند.
وی افزود: ما هیچ مشکلی از بابت میزبانی این مسابقات نداریم. همانطور که می دانید تقاضای میزبانی این رقابت ها را در مشهد دادیم. خوشبختانه دو سالن بسیار مجهز در این شهر وجود دارد که از استانداردهای بین المللی برخوردار است. همچنین امکانات اقامتی و هتل و حمل و نقل خوبی هم در شهر مشهد وجود دارد. فکر نمیکنم که از این نظر مشکلی وجود داشته باشد.
دبیر فدراسیون هندبال یادآور شد: به غیر از ایران چند کشور دیگر از جمله قطر و بحرین هم برای میزبانی مسابقات قهرمانی هندبال آسیا تقاضا دادهاند. با رایزنیهای صورت گرفته قرار است تا هزینه های میزبانی ایران در این مسابقات را موسسه مالی و اعتباری ثامن الحجج(ع) پرداخت کند. به همین دلیل مشکلی پیش رو نخواهد بود.
وی درباره برنامههای تمرینی تیم ملی نیز گفت: بیشتر بازیکنان تیم ملی هندبال ایران در باشگاه سبزوار بازی می کنند و در طول مسابقات لیگ به هماهنگی با هم می رسند. همچنین در مسابقات جام باشگاه های آسیا نیز همین ترکیب اعزام می شود. مسابقات جام باشگاه های آسیا می تواند به عنوان بازی های تدارکاتی خوبی برای ملی پوشان هندبال محسوب شود. از سوی دیگر فدراسیون هم به دنبال برگزاری چند بازی تدارکاتی است.
نصیری خاطرنشان کرد: پیش از این هم فدراسیون سه دوره اردوی آمادگی را برای تیم ملی هندبال ایران برگزار کرده است. حتی در نظر داشتیم که تیم را برای برگزاری چند دیدار دوستانه به اسپانیا بفرستیم. البته این موضوع قدری تحت الشعاع برنامه بازی های تیم های اروپایی است. بعد از پایان جام باشگاه های آسیا برنامه اصلی تیم ملی آغاز می شود.
دبیر فدراسیون هندبال اظهار امیدواری کرد: حتی اگر میزبانی مسابقات را هم نداشته باشیم امید زیادی به موفقیت ترکیب فعلی هندبال داریم. تمامی بازیکنان شاخص در خدمت تیم ملی هستند و مطمئن هستم شاهد بازی های خوبی از این تیم خواهیم بود.



