به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، مصطفی قنبرپور درباره حضور در رقابتهای مقدماتی زیر 16 سال آسیا به میزبانی لاهور و برنامههایی که این تیم تاکنون پشت سر گذاشته گفت:" به طور کلی تمرینات و روند آمادهسازی را از بهمن 91 آغاز و 100 بازیکن مورد ارزیابی قرار گرفتند که در نهایت 25 بازیکن در حال حاضر در این تیم تمرینات جدی خود را پیگیری میکنند. خوشبختانه روند تیم خیلی خوب بوده و بچهها به لحاظ آمادگی روحی و جسمانی خیلی خوب هستند و ما سعی میکنیم که در روزهای باقیمانده مرور کارهای تاکتیکی را داشته باشیم و از لحاظ روحی و روانی در سطح بالایی هستیم."
سرمربی تیم ملی زیر 16 سال در ادامه عنوان کرد:" هرچه بازیکنان را تا روز مسابقات از استرس به دور کنیم، نتیجه بهتری خواهیم گرفت. 31 شهریور ماه به پاکستان سفر میکنیم و در روز 3 مهر با سریلانکا بازی داریم. 5 مهر با تیم پاکستان در استادیوم پنجاب و در روز 7 مهر با تیم امارات بازی خواهیم داشت و از هر گروه یک تیم به عنوان سرگروه به مرحله نهایی مسابقات خواهد کرد که امیدوارم که آن تیم، تیم شایسته نوجوانان جمهوری اسلامی ایران باشد."
وی افزود:" همانطور که میدانید فراهم کردن فیلم بازیهای این رده سنی بسیار سخت است اما پس از هماهنگی با عوامل فدراسیون در ارتباط با تهیه این فیلمها، بازی تیم ملی امارات با قطر را بررسی تا آنالیز مورد نظر را نسبت به این تیم داشته باشیم. در ارتباط با تیم پاکستان لازم است بگویم که این تیم از لحاظ فیزیکی و جسمانی در سطح خوبی هستند و سطح فوتبال آنها نسبت به شرایط فیزیکی مناسبشان، خیلی بالا نیست. در شرایطی که تیم میزبان هستند بنابراین باید هوشمند باشیم. تیم سریلانکا هم از شرایط جسمانی مناسبی برخوردار نیستند اما نباید دستکم گرفته شوند. اما به هر حال مهم نیست که با چه تیمی بازی خواهیم کرد، در هر صورت باید به نحو شایسته و با تفکر و بینش خوب بازی کنیم تا انشاءالله با بهترین نتیجه که همان صعود به مرحله نهایی مسابقات است به کشور عزیزمان برگردیم."
قنبرپور در ادامه اظهارداشت:" در فروردین ماه به ایتالیا اعزام شدیم و موفق به کسب جایگاه سوم در بین 32 تیم شدیم. همچنین در شهر فوجیره امارات دو بازی دوستانه انجام دادیم که توانستیم هر دو بازی را با نتیجه خوب ببریم. در 25 اردیبهشت به کشور قزاقستان جهت شرکت در جام ریاست جمهوری عازم شدیم که تورنمنتی بسیار معتبر بودند که هرچند تیمهای حاضر در آن تورنمنت یک سال از لحاظ سنی بزرگتر از بازیکنان تیم ما بودند، ما توانستیم جایگاه نایب قهرمانی را به دست آوریم و در بازی فینال با یک گل مغلوب تیم قزاقستان، میزبان مسابقات شدیم. امیدوارم این روند رو به رشد تیم همچنان ادامه داشته باشد و چه در صورت حضور و یا عدم حضور بنده تیم به جایگاه واقعی خود در آینده برسد. قول میدهم که از این تیم حداقل هفت یا هشت بازیکن در مسابقات جام جهانی 2022 که در قطر برگزار خواهد شد، حضور خواهند داشت."



