طرفداری: آقای بیانی الان مشغول چه کاری هستید؟

جزو آنالیزور های باشگاه استقلال هستم و هر کمکی از دستم بر بیاید انجام می دهم برای استقلال.

 

طرفداری: فرق فوتبال زمان شما با فوتبال زمان حال چیست؟

زمان ما واقعا هیچ امکاناتی نبود، شرایط حرفه ای نبود، اسپانسر قوی نداشتیم، زمین خوب نبود اما الان امکانات واقعا زیاده و با گذشته قابل مقایسه نیست.

 

طرفداری: نظرتان در مورد رقم قرارداد ها در فوتبال ایران چیست؟

به نظر من یک مقدار معقول نیست. اگر درست بود نباید انقدر مشکلات مالی زیاد بود، متاسفانه بودجه ای که دولت به تیم های دولتی می دهد کم هست و باشگاه ها بیشتر از بودجه ای که در اختیار دارند با بازیکنان قرار داد می بندند و بدهکاری پشت بدهکاری. ما باید یک برنامه ریزی درست کنیم که این مشکلات به وجود نیاید، ما باید با یک برنامه ریزی درست کاری کنیم که بشود از فوتبال لذت ببریم، ما متاسفانه از فوتبال لذت نمی بریم انقدر هم استرس به بازیکن، مدیر عامل و باشگاه به علت شرایط مالی وارد می شود.

امثال من که در راس کار هستیم می دانیم که چقدر  مشکلات مالی به باشگاه فشار می آورد، تیم های یا دولتی هستند یا خصوصی، اگر دولتی هست خب قاعدتا دولت باید امکانات بدهد اما متاسفانه ما نه دولتی هستیم نه خصوصی! از طرفی دولت فقط قول می دهد و انجام نمی دهد از طرفی آقای فتح الله زاده باید به دنبال پول باشد.

تمام تیم های ترکیه و آلمان اسپانسر دارند، حق پخش تلویزیون دارند، اما ما اصلا از حق پخش استفاده نمی توانیم کنیم در حالی که درآمد زا ترین بخش همین حق پخش تلویزیونی است، در فوتبال ما خود ورزشی ها نمی توانند در آمد زایی کنند، غیر ورزشی ها می توانند!

 

طرفداری: طی چند هفته پیش اشتباهات داوری هم به ضرر استقلال بوده هم پرسپولیس، به نظر شما عمدی بوده است؟

نمی شود گفت عمدی است، ما همین چند بازی آخر خیلی از داوری ضرر دیدیم، فدراسیون باید داورای ایرانی را تامین کنیم و حق و حقوق داوری را افزایش دهیم تا مشکلات داوری حل شود و داورها بتوانند به بازی تمرکز داشته باشند.

 

طرفداری:  در پستی که شما در استقلال بازی می کردید، چه کسی در حال حاضر موفق تر است؟

جباری و آندو.

 

طرفداری: جنگ لیگ امسال بین کدام تیم هاست؟

تیم های مدعی به نظر من استقلال، سپاهان، پرسپولیس و تراکتور هستند.

 

طرفداری: نظرتون را در مورد بازی رفت استقلال با سئول بگویید. خیلی ها معتقد هستند استقلال دفاعی ظاهر شد.

به نظر من استقلال خیلی خوب ظاهر شد و واقعا منطقی بازی کردیم، دو گلی که خوردیم روی اشتباهات فردی بود، تیم سئول تیم بسیار بزرگی بود و تیمی نبود که دست و پا بسته باشد.

 

طرفداری: به نظر شما استقلال شانس صعود به فینال را دارد؟

ترجیح می دهم پیش بینی نکنم، اما شرایط استقلال واقعا خوب است الان و یکی از امتیاز های ما هواداران پرشور استقلال هستند، و دو گل را می شود جبران کرد. تنها نگرانی ما نبود آندرانیک تیموریان و جواد نکونام هست که از طرفی خسرو حیدری به بازی می رسد، ما تنها یک نیمه باختیم و یک نیمه دیگر باقی مانده است.

 

طرفداری: بهترین  خاطره از دوران بازیگری؟

قهرمانی در آسیا.

 

طرفداری: مهم ترین شعار در زندگی؟

قضاوت.

 

طرفداری: و حرف آخر ؟

از طرفداران می خواهم در بازی چهارشنبه به استادیوم بیایند و حمایت کنند. هنوز هم یک نیمه باقی مانده است.