به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، انگین فیرات پس از پیروزی 2 بر یک سایپا برابر گسترش فولاد عنوان کرد:" امروز هوا و باد در بازی تاثیرگذار بود، تیم ما پاس کاری انجام می‌دهد اما گسترش فولاد بازی بسته‌ای انجام می‌داد و روی توپ‌های مستقیم و ارسالی برنامه داشت تا از مهاجم سرعتی خود استفاده کند."

وی ادامه داد: "ازی حریف باعث شد تا روند کیفی ما هم پایین آید همچنین باد هم در این زمینه تاثیرگذار بود، در مجموع بازی که در شان تماشاگران باشد شاهد نبودیم، دو تیم بازیکنان جوان و خوبی دارند و می‌توانستیم بازی بهتری انجام دهیم."

سرمربی سایپا خاطر نشان کرد:" در نیمه اول باد پشت سر ما بود که این موضوع به ما کمک می‌کرد و توانستیم 4 کرنر بزنیم، ما موقعیت‌هایی را ایجاد می‌کنیم اما نمی‌توانیم به گل دست پیدا کنیم. امروز در زمان مناسبی به گل دست یافتیم، در نیمه دوم کنترل بازی را در دست داشتیم و بعد از گل دوم راحت‌تر بازی کردیم."

فیرات یادآور شد:" گسترش از حربه خود استفاده کرد و توانست یک گل به ثمر برساند، بعد از آن هم روی دروازه ما فشار بیشتری آورد که مجبور بودیم بازی را کنترل کنیم. تعویض‌هایی هم در این زمینه انجام دادیم تا بازی را تحت کنترل خود داشته باشیم."

وی با اشاره به قرعه‌کشی نامناسب مسابقات گفت:" نمی‌دانم قرعه کشی را چگونه انجام دادند ما تا کنون 12 بازی انجام دادیم که هشت دیدار خارج از خانه بوده، در اروپا معمولا یک بازی در خانه صورت می‌گیرد و یک دیدار خارج از خانه. من به نوبه در هواپیما خسته می‌شوم، حالا ببینید بازیکنان چه می‌کشند."

سرمربی تیم فوتبال سایپا در مورد قضاوت داور تصریح کرد:" بازی هر چه که بود تمام شد، پس از بازی همدیگر را بغل کردیم، هم اکنون تمام تمرکز خود را برای بازی آینده موکول کردم تاکنون من در مورد داوری صحبتی انجام ندادم."

وی در مورد اینکه عدم انجام دیدار هفته گذشته مقابل استقلال به نفع آنها تمام شده، گفت:" فوتبال یک ریتم دارد و اگر تیمی هر هفته بازی کند بهتر است شما ببینید در لیگ اسپانیا تیم‌ها در هفته سه بازی انجام می‌دهند، در ایران هم باید چنین امری وجود داشته باشد، ایران مرکز استعداد آسیاست و هر زمانی که نتوانسته موفق باشد تقصیر خودش است. باید سازماندهی خوبی داشته باشد."

فیرات تصریح کرد:" امیدوارم در نیم فصل تیم‌ها به حد کافی بتوانند ریکاوری کنند. شما استقلال را ببینید که نتوانسته همچون فصل گذشته که قهرمان شد بازی‌های زیبایی انجام دهد زیرا بازیکنان خسته هستند و ریکاوری لازم را نداشتند. ایران می‌تواند فوتبال آسیا را اداره کند."

وی در مورد اینکه مشکل فوتبال ایران کجاست، گفت:" فوتبال ایران روی پایه سرمایه‌گذاری نمی‌کند، وقتی بازیکنی 19 ساله می‌شود از همه لحاظ آماده است اما متاسفانه این مشکل در تیم‌های بزرگ ایران وجود دارد، باید در فوتبال پایه سازماندهی صورت گیرد، اگر این گونه باشد مطمئنا می‌توانند بازیکنان در سطح اول دنیا بازی کنند."