
تحلیل کوتاهی بر بازی سویا بارسلونا
۴۲۸ بازدیدسهشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۹
این مطلب توسط کاربران طرفداری ارسال شده است و دیدگاه طرفداری نیست.
متیو اصلا قرار نبود نفوذ کنه برای همین رافینیای چپ پا سمت چپ بازی می کرد تا عرض بازی رو تامین کنه و انصافا هم خیلی خوب بازی کرد . با وجود عقب بازی کردن متیو الوز کمی بیش از حالت عادی جلو بازی می کرد و وینگ راست بارسا بود تا مسی به داخل بزنه .و تقریبا میشه گفت بارسا با 3 مدافع بازی می کرد راکیتیچ هم نتونست فضای پشت الوزو به خوبی پوشش بده و سویا از اونور خیلی خطرسازی کرد . در کل راکیتیچ اصلا روز خوبی رو نداشت .
ورود روبرتو به جای اینیستا خلاقیت میانه ی میدانو خیلی کم کرد و خروج رافینیا و ورود بارترا و متمایل شدن روبرتو به چپ قدرت ضد حمله زدن رو کامل از بارسا گرفت و بارسا برای دقایقی تقریبا 3 5 2 بازی کرد .بازی که 4-4 شد ماسکرانو یه خط جلوتر رفت و بارسا به دنبال گل افتاد و بعد از جند دقیقه ماسکه هم بیرون رفت و پدرو اومد داخل که دوباره 4 3 3 شکل گرفت .
با ورود پدرو روبرتو دوباره به مرکز زمین رفت و فرصتی برای مسی ایجاد شد که بازی رو به چپ عوض کنه جایی که پدرو هست و متیو یکی دو تا اورلپ انجام بده و ارسال کنه . تو وقت اضافه دوباره بازیو در اختیار کرفتیم و مکدام توپو به فرم U پشت محوطه جریمه سویا می چرخوندیم و اونا هم که زیاد خطا کردن و در نهایت پدرو کار رو تموم کرد .
کلا بازی 4 تا فاز داشت . فاز اول بازی یه ربع اول بود که بازی اصلا جا نیفتاده بود و با 3 ضربه ازاد بازی 2-1 شد . بعد از اون تا وقتی که بازی 4-1 شد بارسا کاملا محیط بر بازی بود و میانه ی میدانو خیلی خوب در اختیار گرفته بود . از لحظه گل دوم سویا تا دقیقه نود سویا خیلی پر تلاش و با انگیزه بازی کرد و بارسا رو پرس می کرد و تحت فشار گذاشت . از لحظه 4-4 شدن بازی تا گل پنجم بارسا دوباره بارسا محیط بر بازی شد و سویا رو پرس کرد .
متیو فاجعه وار بازی کرد و روی 3 گل از 4 گل سویا مقصر بود .. حتی نمی تونست درست حرکت کنه و پاس دریافت کنه و زیر پرس سویا مدام توپو لو میداد . ماسکرانو هم شب خوبی نداشت .پاس های بلند اشتباه زیادی داد و تو فاز دفاعی هم خوب نبود . بوسکتس هم درخشش همیشگی رو نداشت و چند جا خیلی راحت ازش گذشتن .
راکیتیچ هم یه بازی معمولی رو به پایین ارائه داد باز هم نشون داد که خلاقیتش خیلی بالا نیست و امشب فضای پشت الوز رو هم خوب پوشش نداد .
چون البا و نیمار نبودن که مسی بیاد عقب و بازی رو به سمت چپ عوض کنه سویا راحت تر از حالت عادی سمت راست بارسا و چپ خودش تجمع ایجاد کرد و به دنبال بستن مسی بود . هر چند مسی باز هم جند حرکت فوقالعاده داشت و فرم دفاعی سویا رو به هم زد و 2 گل زیبا هم از رو ضربه ی ازاد زد .
سوارز هم بازی قابل قبولی ارائه داد . بارترا هم غیر از یک صحنه خوب بود. اشتگن هم رو گل هایی که خوردیم مقصر نبود .
تبریک بابت برد .


