امير قلعه‌نويي که روي خط برنامه ورزش و مردم آمده بود در ابتداي صحبت‌هايش اظهار داشت: از علي کفاشيان به دليل زحماتي که مي‌کشد، تشکر مي‌کنم. در دوره ايشان تيم‌هاي ملي بزرگسالان، جوانان و نوجوانان به جام جهاني صعود کردند." به گزارش تسنيم،وي در ادامه افزود:" با توجه به اينکه در کميته فني مسئوليت داشتم شاهد انجام کارهاي زيربنايي او براي فوتبال‌مان بودم که به صورت اصولي کار مي‌کرد. کفاشيان از جنس ورزش است و جا دارد از زحمات او و همچنين خسروي‌وفا که در کارشان زحمت مي‌کشند، تشکر کنم." سرمربي استقلال در مورد ديدار ايران و تايلند عنوان کرد:" واقعيتش را بگويم به دليل اينکه به جشن عروسي فرزندان مهدي تاج و اصغر حاجيلو دعوت شده بودم نتوانستم اين ديدار را تماشا کنم. با توجه به اينکه 4 ، 5 بازيکن ما در تيم ملي حضور داشتند با اميد نمازي که در تمرين استقلال شرکت کرده بود به نقطه نظراتي رسيديم." قلعه‌نويي با بيان اينکه :"با توجه به اينکه تيم ملي 4 ماه تعطيل بود اين نوع نمايش از تيم کي‌روش طبيعي بود»، افزود: من اختلاف‌نظرهايي با کارلوس کي‌روش دارم و بايد بگويم تيم‌هايي چون استراليا و کره‌جنوبي بازي‌هاي فيفا‌دي خود را انجام مي‌دهند، آنهم بدون اينکه اردويي تشکيل دهند." وي با بيان اينکه کفاشيان براي تيم ملي تلاش مي‌کند، تصريح کرد:" تلاش کفاشيان به تنهايي کافي نيست و از رئيس جمهور، وزارت ورزش و جوانان تا اهالي مطبوعات بايد کمک کنند که کي‌روش برنامه‌هاي خود را پياده کند تا با آمادگي مطلوب به جام جهاني برويم. نبايد توقع داشته باشيم تيم ملي پس از 4 ماه تعطيلي شرايط ايده‌آلي داشته باشد. با اين وجود شنيدم که از دقايق 55 تا 75 تيم ملي بازي سرعتي و خوبي را انجام داده است و توانسته 2 موقعيت گل ايجاد کند که اين نشان مي‌دهد تيم ملي کادر فني و بازيکنان خوبي دارد." سرمربي استقلال در خصوص اظهارات کي‌روش مبني بر اينکه پس از بازگشت از برزيل با امير قلعه‌نويي و علي دايي صحبت خواهد کرد، گفت:" براي نخستين بار مي‌خواهم واقعيتي را بيان کنم. اين مسئله امانتي بين من و کفاشيان بود." قلعه‌نويي يادآوري کرد:" روزي که در کميته فني بودم کفاشيان من را نگه داشت و 3 نام به من داد و گفت برو روي اين 3 نام تحقيق کن و نظرات خود را بده. من با 2 نفر از اهالي فن از جمله امير حاج‌رضايي 48 ساعت وقت گذاشتيم و در نهايت اعلام کردم کي‌روش با توجه به سابقه‌اي که دارد مي‌تواند به فوتبال ما کمک کند. من اين مسئله را براي نخستين‌بار بيان مي‌کنم (کفاشيان در اين لحظه اين مسئله را تاييد کرد)." سرمربي پيشين تيم ملي فوتبال کشورمان با بيان اينکه کي‌روش با او در زماني که سرمربي تراکتورسازي بوده جلسه مي‌گذاشته است، ادامه داد:" وظيفه ما اين است که به کي‌روش کمک کنيم. وقتي تيم ملي در بازي‌هاي مقدماتي جام جهاني به تيم لبنان باخت تنها مربي که از کي‌روش حمايت کرد، من بودم. کي‌روش به همين دليل همکارانش را به تمرين استقلال فرستاد تا از من تشکر کنند. وظيفه مردانگي ما است که از تيم ملي حمايت کنيم اما جايي هم که انتقاد باشد بايد انتقاد کرد." سرمربي استقلال در مورد ديدار فرداي استقلال با تيم نفت تهران عنوان کرد:" تيم ما به 4 قسمت تقسيم شده است. بعضي از بازيکنان مصدوم، برخي در تمرين تيم ملي بزرگسالان، برخي در تيم اميدها و بعضي از بازيکناني که با ما تمرين کرده‌ بودند و از روز چهارشنبه همه بازيکنان جمع شدند. خسرو حيدري، احمد جمشيديان و محمد قاضي را به دليل مصدوميت در اختيار نداريم اما ساموئل به ايران بازگشته است و شرايط بدي نداريم." قلعه‌نويي با اشاره به تيم نفت تهران اضافه کرد:" نفت تيم خوبي دارد و گل‌محمدي از سرمايه‌ها فوتبال ما است. يحيي بچه‌ محل ما و اهل نازي‌آباد است. او در اين مدت نشان داده است که مربي بزرگي مي‌شود." وي درباره حضور داود حقي در تمرينات استقلال گفت:‌" حقي پيش از اين بازيکن من بوده و فعلاً در حال تست کردن او هستيم." سرمربي استقلال با اشاره به انتقادهايي که در چند وقت اخير از او و اين تيم شده است، تصريح کرد:" در اين چند وقت برخي رفتاري گرگ صفتانه به من حمله کردند. خوشحالم که پس از 3 سال که به استقلال بازگشتم با هزار مشکلات هم قهرمان ايران شديم و هم به جمع 4 تيم برتر آسيا راه يافتيم. مردم بدانند قلعه‌نويي که به استقلال بازگشت اين تيم را قهرمان ايران کرد و به جمع 4 تيم آسيا برد. اين عنوان تنها براي من نيست و براي يک گروه از مديرعامل محترم گرفته تا کادر فني نقش داشته‌اند و من امير قلعه‌نويي کمترين نقش را داشته‌ام. با اين وجود خيلي‌ها در اين چند وقت خواستند ذهن مردم را به هم بريزند."