وقتی امام علی خليفه شد طلحه و زبير رفتند نزد امام و درخواست كردن حكومت شهرهای مختلف رو بهشون بده ولی امام نپذيرفت اونها گفتند كه ما واسه اسلام جنگيديم پول ميخوايم؛قدرت ميخوايم ولی امام علی گفت هر كاری كردين واسه اسلام و خدا كرديد و هيچی بهتون نميرسه و معيار هر كس تقواشه و نتيجه اش جنگ جمل شد كه كشته ها بسياری داد اگر امام علی الان زنده بود جنگيد تا كسی به نام خدا و دفاع از وطن سهميه كنكور نبره جنگيد تا كسی كه وزير مملكت بشه يك فرد اصلح باشه نه كسی كه سابقه جنگ و انقلابی داره و در نهايت امام علی بدست همين جماعت شهيد ميشد