طرفداری- كریس رونالدو از هم تیمی های خود انتقاد می كند، زین الدین زیدان امید خود را برای قهرمانی در لالیگا از دست داده است و هواداران نیز خواهان كناره گیری فلورنتینو پرز از سمت ریاست باشگاه رئال مادرید شده اند. به نظر می رسد كه شكست 0:1 مقابل اتلتیكو مادرید در دربی پایتخت اسپانیا اوضاع رئال مادرید ركورددار قهرمانی در لالیگا تا حدودی بحرانی كرده است. روزنامه Marca در این زمینه اوضاع رئال مادرید را این گونه توصیف می نماید:"رئال مادرید این روزها همانند ساختمانی است كه در آتش قرار گرفته است، هركس می تواند باید خود را نجات دهد."
كریستیانو رونالدو اما با صحبت های خود بعد از این شكست به نحوی این آتش را شعله ورتر كرده است:"اگر همه بازیكنان تیم در سطح من بودند، هم اكنون ما صدرنشین بودیم." ستاره پرتغالی مادریدی ها اما بعد از افزایش انتقادات نسبت به اظهارات خود، سعی در اصلاح آن داشته است:"به نظرم صحبت های من اشتباه برداشت شده است، چون نظر من تنها در خصوص میزان آمادگی بدنی و مصدومیت بازیكنان تیم بود و من هرگز بهتر از هم تیمی های خود نیستم." حال بعد از شكست در دربی مادرید، شاگردان زیدان با اندوختن همان 54 امتیاز در رده سوم باقی ماندند و اتلتیكو مادرید با 58 امتیاز در مكان دوم جدول رده بندی اندكی دست نیافتنی تر شد، مسئله ای كه سبب گردید زین الدین زیدان سرمربی تیم دیگر با نا امیدی شانسی برای فتح لالیگا قائل نباشد:"قهرمانی دیگر در دسترس ما قرار ندارد."
زین الدین زیدان در هنگام عهده دار شدن هدایت مادریدی ها در اوایل ماه ژانویه توانست موج مثبت جدیدی را در تیم به جریان بیندازد، اما حال برخی مطبوعات اسپانیایی مدعس شده اند که بعد از گذشت حدود دو ماه "اثر زیدان" نیز در رئال مادرید كم رنگ شده باشد. این سرمربی فرانسوی بعد از این دیدار بسیار عصبانی به نظر می رسید و حتی از انتقاد از شاگردان خود نیز امتناع ننمود:"شكست در دربی به این شكل هرگز قایل قبول نیست، در جای گیری ها هرگز خوب نبودیم و انتظار تحرك و دوندگی بیشتری از تیم داشتم."در حقیقت شاگردان زیدان در این دیدار برای غلبه بر سیستم مستحكم حریف همشهری خود تا حدودی بی برنامه بودند و در بسیاری از زمان بازی تا حدودی تنها نسبت به حركت های شاگردان دیگو سیمئونه واكنش نشان می دادند و خود از هیچ ایده و خلاقیتی برای نزدیكی به دروازه حریف برخوردار نبودند. هوادران رئال مادرید نیز قبل از پایان بازی با نا امیدی استادیوم سانتیاگو برنابئو را ترك كردند و با فریاد شعارهای “Florentino dimision” خواستار كناره گیری فلورنتینو پرز از سمت ریاست باشگاه شدند.
تونی كروس هافبك آلمانی رئال مادرید در این دیدار هرگز نتوانست نقش موثری در بازی سازی تیم از خود به نمایش گذارد، روزنامه Marca در این زمینه نوشت كه "نمی توان كروس را به خاطر توپ های زیادی كه از دست داد بخشید."، رودریگوئز كلمبیایی كشف جام جهانی 2014 نیز در این دیدار عملكرد بسیار ضعیفی داشت، به طوری كه بعد از گذشت یك ساعت از جریان بازی با مشایعت سوت های اعتراضی هواداران زمین مسابقه را ترك نمود. البته در گذشته به صدا در آمدن چنین سوت هایی در صورت كسب امتیاز توسط اتلتیكو مادرید در برنابئو به یك سنت در بین هواداران مادریدی تبدیل شده بود.
اما جنس سوت های اعتراضی به صدا در آمده در برنابئو در بازی روز شنبه اندكی متفاوت بود، چون رئال مادرید در هفت بازی اخیر انجام داده مقابل حریف همشهری خود در استادیوم خانگی، تنها در یك دیدار برنده شده است و تلخ تر از این مسئله برای هواداران این تیم بی تردید عدم تصور شانسی جهت قهرمانی رئال مادرید در رقابت های لالیگا و كوپا دل ری این فصل آن هم در ماه فوریه می باشد. حال تنها امید هواداران بیشمار این تیم بر روی موفقیت در لیگ قهرمانان اروپا در این فصل متمركز شده است. روزنامه AS اما در این زمینه نوشت:"بعد از شكست مقابل اتلتیكو در دربی شهر مادرید، تصور موفقیت رئال در لیگ قهرمانان اندكی مشكل به نظر می رسد."



