.............................................. 1- شارژ کردن تلفن همراه از شب تا صبح برای باتری مضر است “شارژ بیش از حد” کلمه ایست که برای این موارد به کار می‌رود. معنی و مفهوم این اصطلاح این است که اگر بعد از آن که شارژ گوشی شما به %100 رسید و همچنان گوشی شما به شارژر متصل باشد، ظرفیت باتری شما کاهش خواهد یافت. اما تنها این همه موضوع نیست. برخی نکات در مورد این مسئله درست هستند. در گذشته‌های دور، اگر باتری‌های لیتیوم-یونی را به مدت طولانی شارژ می‌‌کردید، دچار گرمای بیش از حد می‌شدند. این مسئله باعث می‌شد تا به باتری صدمه وارد شده و عملکرد آن دچار مشکل شود. در برخی موارد انفجار نیز روی می‌داد. دستگاه‌های امروزی روش پیشرفته‌تری برای مدیریت انرژی دارند. شارژ کردن طولانی برای آنها مشکلی ایجاد نمی‌کند و باعث می‌شود تا گوشی شما به صورت شناور شارژ شود. این کار در مقایسه با این روش که شارژ گوشی به طور کامل تمام شده و سپس آن را شارژ کنید، به سلامت باتری شما کمک می‌کند. .............................................. 2- اجازه دهید باتری گوشی شما کاملا تخلیه شده و بعد آن را شارژ کنید این مسئله در مورد باتری‌هایی که ساختار آنها کاملا متفاوت از باتری تلفن‌های هوشمند می‌باشد درست است. باتری‌های نیکل-کادمیوم و باتری‌های هیبریدی نیکل-آهن جزء این باتری‌ها به شمار می‌روند، اما باتری‌های امروزی لیتیوم-یون هستند. این مورد هم دارای برخی نکات درست است. اگر اجازه نمی‌دادید باتری ‌هایی با هسته نیکل به طور کامل تخلیه شده و سپس شارژ شوند، دچار سردرگمی شده و ظرفیت کامل خود را فراموش می‌کردند! داستان باتری‌های لیتیوم-یون متفاوت است. آنها در اندازه گیری میزان شارژ خود بسیار هوشمند‌تر عمل می‌کنند. اگر شما 60 درصد باتری تلفن هوشمند خود را استفاده کرده و سپس آن را شارژ نمایید، باتری چرخه شارژ کامل را در نظر نمی‌گیرد. این باور که باتری‌های لیتیوم-یونی بعد از هر بار شارژ شدن مقداری از ظرفیت خود را از دست می‌دهند درست است اما تاثیر آن چندان زیاد نیست. بیشتر باتری‌های امروزی 80 درصد ظرفیت خود را حتی بعد از چند سال حفظ می‌کنند. با توجه به اینکه بیشتر کاربران باتری‌ها و یا گوشی‌های هوشمند خود را در همین بازه زمانی تعویض می‌کنند، نگرانی چندانی درباره این مسئله وجود ندارد. .............................................. 3- تنها از شارژر گوشی خود برای شارژ آن استفاده کنید این مورد بیشتر به بازاریابی ارتباط پیدا می‌‎کند. اگر شما به تازگی گوشی هوشمند خریده باشید، می توانید ببینید که در دفترچه راهنمای آن نوشته تنها با شارژر خود گوشی آن را شارژ کنید. این شما را تشویق می‌کند که همواره لوازم جانبی برند تلفن همراه خود را تهیه کنید. آنها به فکر سلامتی تلفن همراه شما نیستند و تنها به سود بیشتر فکر می‌کنند. شارژ کردن با هر شارژر دیگری بدون مشکل خواهد بود. البته برخی موارد به‌ خصوص در مورد کابلهای USB-C باید مورد توجه قرار گیرد. تنها موردی که باید به آن دقت کنید، استفاده از شارژرهای باکیفیت است. حواستان را جمع کنید که از شارژرهای گمنام و بدون کیفیت استفاده نکنید، زیرا ممکن است به گوشی شما آسیب بزنند. .............................................. 4- هرگز در هنگام شارژ شدن گوشی همراه خود از آن استفاده نکنید این مورد بیشتر در کسانی ایجاد نگرانی می‌کند که آشنایی چندانی با تکنولوژی ندارند. این باور بیشتر به خاطر ترس از رخ دادن حادثه در هنگام کار با تلفن همراه در حال شارژ است. برخی کاربران از اینکه در این حالت تلفن همراهشان دچار حادثه شده و به آنها صدمه بزند واهمه دارند. برخی از مردم می‌گویند تلفن همراه آنها می‌تواند در هنگام شارژ دچار انفجار یا آتش سوزی شود. باید بگوییم که نباید نگران این مسئله باشید و خطر جدی شما را تهدید نمی‌کند. .............................................. 5- با خاموش کردن برنامه‌ها عمر باتری خود را افزایش دهید جالب است بدانید که اگر برنامه‌هایی که در حال اجرا هستند را با استفاده از Force Stop ببندید، نه تنها به افزایش عمر باتری کمک نمی‌کنید بلکه با این کار باعث می‌شوید تا میزان مصرف باتری بیشتر شود. یکی از دلایل، دوباره اجرا شدن این برنامه‌ها بلافاصله بعد از خاموش کردن آنهاست که به معنای مصرف باتری بیشتر است. یادتان باشد بیشترین مصرف کننده باتری تلفن هوشمند شما صفحه نمایش آن است. اگر صفحه نمایش گوشی شما برای مدتی طولانی روشن باشد، مصرف باتری را به شدت افزایش می‌دهد. .............................................. 6- غیرفعال کردن سرویس‌هایی مانند بلوتوث و مکان‌یابی باعث افزایش طول عمر باتری می‌شوند یک باور غلط دیگر این است که استفاده نکردن از این خدمات مصرف باتری را کاهش می‌دهد. در گذشته وای-فای و بلوتوث بشدت مصرف باتری را افزایش می‌داد اما هم‌اکنون چنین مشکلی تقریبا وجود ندارد. غیرفعال کردن این خدمات و قرار دادن گوشی در حالت آفلاین مصرف باتری را کاهش می‌دهد، اما نه به آن اندازه که شما فکر می‌کنید. شاید این کار نهایتا نیم ساعت در روز عمر باتری را بیشتر کند، بنابراین غیرفعال کردن آنها ضروری نیست. به یاد داشته باشید که این گونه دستگاه‌ها اصولا برای همین کارها ساخته شده‌اند. با به روز بودن فقط یک کلیک فاصله دارید : https://telegram.me/Diamondtechnology