
کارهایی که به محض خرید iPhone یا iPad باید انجام دهید
۲۹۲ بازدیدیکشنبه ۰۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۹
این مطلب توسط کاربران طرفداری ارسال شده است و دیدگاه طرفداری نیست.
.................................................................
1- میزان روشنایی را تنظیم کنید
هنگامی که اولین بار گوشی را روشن میکنید، میزان درخشش صفحه احتمالا در آخرین حد خود خواهد بود. طبعا روشنایی بیشتر میتواند مخزن باتری را هم زودتر از آنچه انتظار میرود تخلیه کند، پس پیش از هر کاری نور نمایشگر را کم کنید. با توجه به اینکه محصولات اپل عموما نمایشگر قدرتمند و درخشان دارند، پیشنهاد میکنیم نور صفحه را روی 50 درصد یا حتی پایینتر نگه دارید. این میزان نور در حالتی که زیر نور مستقیم خورشید نباشید کاملا مناسب است.
کم کردن میزان روشنایی صفحه یکی از اصلیترین راهکارها برای کاهش مصرف باتری است. اگر به نمودار مصرف باتری گوشی نگاه کنید، بخش نمایشگر معمولا یکی از بیشترین درصدها را به خود اختصاص میدهد.
برای کاهش نور صفحه ابتدا انگشت خود را از قسمت پایین نمایشگر به بالا بکشید تا با منویی مانند عکس بالا مواجه شوید. در این قسمت میتوان میزان روشنایی را از چپ به راست افزایش یا کاهش داد.
.................................................................
2- Push Email را غیرفعال کنید
تقریبا برای تمام کاربران عادی چک کردن ایمیلها از اهمیت بالایی به اندازه چک کردن اساماس یا پیامهای واتساپ برخوردار نیست. معمولا کسی که پیام خود را از طریق ایمیل ارسال میکند انتظار دریافت پاسخ سریع شما را ندارد. Push Email این امکان را فراهم میکند که صندوق ورودی ایمیل شما هر لحظه بررسی شود تا کاربر را در صورت دریافت ایمیل مطلع کند. این قسمت هم میتواند تاثیر نسبتا زیادی روی مصرف باتری داشته باشد، چون هر لحظه در حال چک کردن صندوق ورودی است. پس ترجیحا آن را هم غیرفعال کنید.
بخش دیگری به نام FETCH هم وجود دارد که هر لحظه صندوق ورودی را چک نمیکند، بلکه میتوان آن را روی 15 دقیقه، 30 دقیقه یا هر ساعت یکبار تنظیم کرد. این بخش اگرچه مصرف کمتری از Push دارد، باز هم ممکن است یکی از مصرفکنندگان غیرضروری باتری باشد.
برای غیرفعال کردن این دو ابتدا در Settings به قسمت Mail،Contacts and Calendars مراجعه کنید. در این بخش با عبارت Fetch New Data مواجه خواهید شد. با انتخاب آن گزینه Push را غیرفعال کنید و با مراجعه به پایین صفحه گزینه Manually را تیک بزنید.
.................................................................
3- حالت Do Not Disturb را فعال کنید
هیچوقت به گجتها اجازه ندهید خواب و خوراک را از شما بگیرند! اگر شما هم جزو کاربرانی هستید که تا آخرین لحظه پیش از خواب با گوشی خود کار میکنندT حتما گزینه Do Not Disturb یا DND را فعال کنید. این قابلیت در ساعتهایی از شبانه روز (که قبل تنظیم است) به گوشی اجازه زنگ خوردن یا ویبره زدن نمیدهد تا دیگر هر بار لازم نباشد گوشی را در حالت Silent یا بدون صدا قرار دهید.
برای فعال کردن DND تنها کافی است، مانند دسترسی به بخش تنظیمات نور، انگشت خود را از پایین نمایشگر به بالا بکشید تا صفحه جدید ظاهر شود. در ردیف اول آیکونها کنار بلوتوث یک آیکون به شکل ماه وجود دارد؛ با انتخاب آن میتوان وارد حالت DND شد.
با لمس آیکون ماهشکل وضعیت DND با تنظیمات پیشفرض فعال میشود که در این حالت ممکن است هیچ تماس یا پیامی به شما اطلاع داده نشود. این حالت برای اکثر کاربران مناسب است، اما اگر پزشک هستید یا شغل حساسی دارید که لازم است برخی افراد در ساعات شب به شما دسترسی داشته باشند، حتما DND را شخصیسازی کنید. برای این کار ابتدا به Settings و سپس Do Not Disturb مراجعه کنید. در این بخش گزینه Scheduled را فعال کنید و ساعات ورود خودکار به DND را در بخش From و To شخصیسازی نمایید.
برای تنظیمات بیشتر گزینه Repeated Calls هم وجود دارد. این قابلیت هنگامی که مخاطبی در طول سه دقیقه دو بار تماس گرفته و ظاهرا کار مهمی با شما داشته باشد به گوشی اجازه زنگ خوردن میدهد. گزینه Allow Calls From هم وجود دارد تا برای برخی مخاطبان استثنا قائل شوید و به آنها اجازه برقراری تماس در حالت DND را هم بدهید.
.................................................................
4- نمایشگر عددی درصد باتری را فعال کنید
همانطور که میدانید، تقریبا تمام گوشیها در حالت پیشفرض درصد باقیمانده از باتری گوشی را به صورت عددی نشان نمیدهند و به نمایش آیکون باتریشکل بسنده میکنند. برای اطلاع دقیقتر از میزان باقیمانده باتری به Settings مراجعه کنید و گزینه Battery را انتخاب کنید. با لمس Battery Percentage میتوان درصد باقیمانده از باتری را به صورت عددی نمایش داد.
با به روز بودن فقط یک کلیک فاصله دارید :
https://telegram.me/Diamondtechnology


