
بیانیه طرفداران تراکتورسازی تبریز ، علیه فدراسیون فوتبال !
۲٬۸۵۴ بازدیدسهشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۴
این مطلب توسط کاربران طرفداری ارسال شده است و دیدگاه طرفداری نیست.
هواداران تراكتورسازي نخستين طرفداراني در ليگ ايران بودند كه تشويق بوندس ليگايي را در ايران انجام دادند. اما از جمعه كه روز بازي تراكتور و ذوب آهن بود از سوي فدراسيون اعلام شد كه اين نوع تشويق ممنوع است.يعني گوينده ورزشگاه حق ندارد پس از گل ، تنها اسم كوچك بازیکن گلزن را بگويد و بعد تماشاگران فاميلي او را فرياد بزنند.
پيرو همين موضوع امروز طرفداران تراكتورسازي بيانيه اي را عليه فدراسيون فوتبال صادر كردند.
در متن این بیانیه آمده است:
خواهشمندیم با ما به از این باشید که هستید
در خورجینمان چرا و چراها داریم که نیازمندیم که بدانیم
جوابگوی ما کیست!؟
معروفیم به اولین ها، پرشورها، متعصب ها، مهمان نوازها، والاتر اینکه دارنده باکری ها و پایتخت تشیع؛
بیائید کلاهمان را قاضی کنیم که تا به حال بودن ما چه سود و زیانی به فوتبال مملکتمان داشته است. ما سودها را می گوییم و شما زیان ها را بگویید.ما نیاز نمی دانیم که تاریخ و قدمت باشگاهمان تراکتورسازی را بازگو کنیم،
پس اکتفا می کنیم به چندین سال اخیر،
آمدیم و در زمان حذف فوتبال ایران از جام جهانی و بی روحی و سردی سکوها، جان تازه ای بر فوتبال بخشیدیم،
آبروداری کردیم، روح بخشیدیم، شور بخشیدیم، هیجان دادیم،
سبک جدیدی بودیم، جنس جدیدی از هوادار بودیم و …
شاید ضررهای احتمالی ما این گونه باشد:
خارج کردن فوتبال از دو قطبی بودن ، حمایت از فوتبال شهرستانی و مردمی، تابو شکنی و حضور پنجاه هزار نفری در استادیوم آزادی ماقبل یک تیم تهرانی و امتیازی که بر سهمیه آسیایی ایران آوردیم و قدرت نمایی کردیم.
شاید از نظر شما بزرگترین ایراد ما این بود که کاری کردیم که بازیکنان تیم الجزیره امارات
بجای گرم کردن خودشان قبل از بازی ، با موبایل هایشان از تماشاگران استادیوم فیلمبرداری میکردند!
اما شما . . .
بارها ناداوری را دیده ایم و حتی با این ناداوری ها قهرمانی را از دست داده ایم اما گفته ایم که بخشی از فوتبال است.
بارها سنگ اندازی های فدراسیون را دیده ایم اما باز هم تیممان را تشویق کرده ایم
برنامه ریزی فدراسیون را دیده ایم و گفته ایم مصلحت است
ولی حال چه بگویم؟ خود را چگونه راضی کنیم؟
ما اولین ها هستیم و این خصلت ماست و باز هم خواهیم ماند و این بار شما بیهوده چوب لای چرخ ما می گذارید و این بار سکوت ما یعنی مرگ ما.
براستی . . .
چرا نباید به سبک روز فوتبال دنیا شادی کنیم؟
چرا رای ما شادی حرام است؟ چرا ما تافته جدا بافته هستیم؟
هزاران بار به ما فحاشی شده اما امان از روزی که یک شعار خارج از عرف داده باشیم !
چرا همیشه اشد مجازات ها برای ماست؟ این سنگ اندازی ها از کجا نشات میگیرد ؟!
مشکل شما با طرفداران تراکتور سازی چیست ؟!!
از چه چیز این طرفداران هراس دارید که سال هاست تلاش میکنید که کسی به استادیوم نرود ؟!
آیا از نظر شما ، هر طرفدار فوتبال در ایران باید یا پرسپولیسی باشد یا استقلالی ؟!!!
اسم این ناعدالتی را چه بگذاریم؟ دادمان را به کدامین دادگاه ببریم؟
چرا با شادی ما هیچکس همگام نیست؟ چرا؟
”به خدا قسم ما بیگانه نیستیم که چشم دیدن شادی مارا ندارید !
به خدا قسم ما هم ایرانی هستیم ، ایران وطن ماست"
ما را تافته جدابافته ندانید !
اما. . .
اما وقتی بویی از منطق در دلایلتان و تصمیم هایتان نباشد
دیگر تقصیر از مانیست و بر گردن خودتان
ما همچنان بر عهدی که با خود و تیم خود بسته ایم وفادار میمانیم و
به کوری چشم بعضی ها ، همیشه پشت تیم محبوبمان خواهیم ایستاد !
یا حق - جمعی از هواداران تیم تراکتورسازی تبریز


