ژوزه مورینیو سرمربی پرتغالی چلسی در صحبت هایی اعلام کرده که ممکن است لازم شود تا به تغییر در سیاست ها و سیستم بازی تیمش بپردازد. چلسی بعد از تقبل شکست مقابل ساندرلند از گردونه رقابتهای کاپیتان وان کاپ کنار رفت. آبی ها در دقایق پایانی بازی کنترل خوبی بر بازی داشتند ولی نتوانستند با وجود خلق موقعیت های فراوانی که توسط ساموئل اتوئو و دمبا با داشتند گلی که به آن نیاز داشتند را به ثمر برسانند. در نیمه دوم بازی این فابیو بورینی بود که برای تیم مورینیو گلزنی کرده و بازی را بعد از گل به خودی لی کاترمول به تساوی کشاند ولی درنهایت کی سونگ یئونگ برای تیم میزبان گلزنی کرد و گربه های سیاه را به مرحله نیمه نهایی رساند. بعد از اتمام این بازی مورینیوی 50 ساله در صحبت هایی به خبرنگاران گفت:« شاید شیوه بازی ما بدین ترتیب است که گل نخوریم و شاید باید به دنبال سیستم بازی دیگری باشیم. وقتی تیمی تهاجمی هستی و به اندازه کافی که برای برد در بازیها نیاز است گل نمی زنی، شاید سیستم درست بازی کردن تیم این باشد که بهتر دفاع کنی و گلهای کمتری بخوری و با گلهای کمی که دریافت می کنی در بازیها به پیروزی برسی.» آقای خاص ادامه داد:« ولی این چیزی نبود که من می خواستم. چون اصلا چنین چیزی در ذهن ما نبود. و در ساخت و بنای این تیم چنین خواسته ای نداشتیم. ما می خواستیم تا تیممان دوره گذار را سپری کند وبرپایه همین سیستمی که الان ارائه می کنیم پیش برود. ما می خواهیم تا کار حریفان را تمام کنیم ولی برای این کار به گلزنی نیاز داریم.» گوستاوو پویت، سرمربی ساندرلند این برد را به هواداران تیمش هدیه کرد و گفت:« این برد را تقدیم به هواداران می کنم. ما می توانیم رو به جلو برویم. خیلی مهم است که می بینم که تیممان چنین شرایطی دارد و باید در همه بازیهایمان همین طور باشیم.»