طرفداری- علیرضا منصوریان در گفتوگو با بخش خبری ساعت 14 و 30 دقیقه شبکه خبر در مورد مشکلاتش برای در اختیار گرفتن بازیکنان باشگاهی گفت: از مدتها قبل حدود 20 ماه پیش که ما به مرحله نهایی صعود کردیم و در گروهمان قهرمان شدیم میدانستم که اگر تیم ملی ایران به جام جهانی صعود کند، شرایط ما دشوار خواهد شد و مسابقات لیگ فشرده میشود زیرا کیروش 20 فروردین میخواهد تیم ملی را در اختیار داشته باشد.
وی ادامه داد:" بازیکنان تیم ما در گذشته در تیمهای باشگاهیشان کم بازی میکردند و 15 تا 20 دقیقه بیشتر به آنها بازی نمیرسید. اما من با مربیان آنها صحبت کردم و از آنها خواهش کردم به این بازیکنان بیشتر میدان دهند و خوشبختانه اکنون این بازیکنان در تیمهای باشگاهیشان مثمرثمر، تاثیرگذار و مهم هستند و ما در مخمصهای بزرگ گیر افتادیم و تمرکز کادر فنی از بین رفته است. ما به جای تمرکز روی مسائل فنی در فضایی قرار گرفتهایم که بیشتر دغدغه حضور بازیکنانمان را داریم."
سرمربی تیم فوتبال زیر 22 سال ایران تصریح کرد:" من به کفاشیان نامه زدم البته ایشان ایران نیستند و امروز قرار است به ایران بیایند. در نامهای از رئیس فدراسیون خواهش کردم که راسا به این مورد ورود کنند. این ماجرا سه ضلع دارد. ضلع اول کیروش است که میخواهد تیم ملی را 20 فروردین برای آماده سازی در اختیار داشته باشد. ضلع دوم همکاران، دوستان و برخی اساتید من در باشگاهها هستند. چند دقیقه پیش با علی دایی حرف زدم. هم به دایی حق میدهم هم به خودم. بازیکنان ما هم در تیم ملی و هم در تیمهای باشگاهی تاثیرگذار هستند. مثلا محسن مسلمان کاپیتان و محور ماست. من به گلمحمدی هم حق میدهم. ضلع سوم هم خودمان هستیم که 20 ماه است روی این تیم کار فنی انجام دادهایم و لحظه به لحظه این بازیکنان را رصد کردهایم."
منصوریان با اشاره به وضعیت باشگاهها عنوان کرد:" من به عنوان سرمربی تیم ملی زیر 22 سال چه تصمیمی باید بگیرم؟ امروز با رئیس باشگاه ذوبآهن تماس گرفتم و ایشان به داد ما رسید و بازیکنانش را به تمرین تیم زیر 22 سال فرستاد. اما اگر تیم ایشان هم ضرر کند او باید در استان پاسخگو باشد. این سه ضلع را ما داریم و از رئیس فدراسیون خواستم راسا ورود کند. اینکه ما تکلیف خود را بدانیم اگر قرار است با تمام قدرت به این مسابقات برویم بدانیم و اگر هم به خاطر جام جهانی لیگ فشرده است، ما هم شرایط خود را بدانیم."
وی افزود: "دیروز با تاج جلسه گذاشتم بهروان و تاج و کاظمی هر چقدر برنامه را روز به روز بررسی میکنند باز متوجه میشوند که دو سه روز کم میآید و لیگ 20 فروردین به پایان نمیرسد. باید لیگ را 15 روز عقب بیندازیم تا باشگاهها ضرر نکنند. پرسپولیس و راهآهن با 11 بازیکن بیشترین ملیپوش را در تیم ما دارند و بعد از آن داماش و گسترش فولاد هستند."
سرمربی تیم فوتبال زیر 22 سال ایران در مورد شایعه مذاکره با وینگادا گفت:" چند وقت پیش از کفاشیان به طور رسمی خواهش کردم که اگر میخواهند یک مربی برای تیم امید بیاورند این مسئله کاملا سکرت و محرمانه باشد تا آسیبی به تیم ما نرسد. حالا وینگادا یا هر مربی دیگری به ایشان گفتم اگر آنقدر حرفهای هستید که میخواهید برای سال 2016 مربی انتخاب کنید این مسئله محرمانه باشد. من که نمیگویم تا سال 2025 من را حفظ کنید. در تیم ملی بزرگتر و بهتر از من زیاد بوده است. اما خواسته من این بود که این مذاکرات به گونهای باشد تیم آسیبی نبیند و بازیکنان هر روز به من زنگ نزنند بگویند شما هستی یا نه."
وی افزود:" الان همین تیم زیر 22 سال را میتوان تیم امید نامید. من یک سؤال دارم اگر کیروش که تا سال 2014 با ما قرارداد دارند به او بگوییم میخواهیم برای سال 2018 یک مربی بیاوریم بدون آنکه به کار شما آسیب برسد،آیا کیروش این مسئله را قبول میکند؟ او همان روز تمرینات را تعطیل میکند و میرود. من هم در بخش کوچکتری نسبت به کیروش هستم. این مسئله به کار ما آسیب میرساند. من خوشحالم که از فدارسیون فوتبال فردی مثل من بیرون آمده است اما معتقدم باید شان کادر فنی حفظ شود."


