به گزارش خبرگزاری فارس، باشگاه تراکتورسازی این روزها با مشکلاتی زیادی دست و پنجه نرم می‌کند و به نظر می‌رسد حاشیه بزرگترین رقیب این تیم در مسیر پر پیچ و خم لیگ برتر است. بدون شک در هر تیمی که هواداران زیادی دارد وجود حاشیه امری اجتناب‌ناپذیر است.

تراکتورسازی در پایان فصل قبل اولین تغییر را در صندلی مدیریت خود به وجود آورد. محمدحسین جعفری که در انتخابات شورای شهر رأی آورده بود از سمت خود کنار رفت و حمید زینی‌زاده به عنوان مدیرعامل جدید تراکتورسازی انتخاب شد.

تراکتورسازی در فصل نقل و انتقالات یکی از تیم‌های پر سر و صدای لیگ برتر بود و جذب بازیکنانی مثل علی کریمی، کریم انصاری‌فرد، سعید دقیقی، حامد لک، فرشید طالبی و ... توقعات را از این تیم بالا برد.

مجید جلالی با تصمیم مدیریت تراکتورسازی به عنوان سرمربی این باشگاه پرهوادار انتخاب شد تا در لیگ سیزدهم با ترکیبی جدید از مدیریت، کادر فنی و بازیکنان فعالیت خود را آغاز کند.

اولین مشکل در راستای حرکت تراکتورسازی در اولین هفته از لیگ برتر به وجود آمد. شکست یک بر صفر مقابل پرسپولیس در تهران کافی بود تا صبر مدیریت این باشگاه لبریز شود و خیلی زود اولتیماتومی جدی به کادر فنی بدهند.

این اولین جرقه برای ایجاد حاشیه در مسیر حرکتی تراکتورسازی بود و باعث شد خیلی زود دلگیری‌هایی در تیم به وجود بیاید. پس از کسب یک شکست و تساوی طی هفته اول و دوم دو پیروزی که تراکتورسازی مقابل ذوب‌آهن و سپاهان به دست آورد این تیم را در روند آرامی قرار داد تا تراکتورسازی در سایه حمایت هواداران و تجربه بازیکنان و کادر فنی به سمت صدر جدول حرکت کند.

یکی از مشکلاتی که در این بین وجود داشت صبر کم مدیران و اعضای هیئت مدیره باشگاه تراکتورسازی بود که با اولین نتیجه نه چندان خوب آنها را به واکنش نسبت به عملکرد بازیکنان و کادر فنی برمی‌انگیخت. به نوعی مدیران تراکتورسازی با یک غوره سردشان  و با یک مویز گرمشان می‌شد. صبر و تحمل در این تیم بسیار کم بود و کادر فنی در طول فصل با سایه‌ای از ترس و احتمال تغییرات به حرکت خود در لیگ برتر ادامه می‌داد.

توقعات از تیم مجید جلالی بسیار بالا است و تنها توقعی که از کادر فنی به واسطه حضور بازیکنان بزرگی که از سایر تیم‌ها جذب کرده‌اند وجود دارد کسب مقام قهرمانی سیزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال است. البته شاید در این تیم مشکلاتی وجود داشته که ما از آن بی‌خبریم اما بر هیچکس پوشیده نیست در مسیر حرکتی هر تیمی در مقاطعی مشکلاتی به وجود می‌آید و باعث می‌شود یک تیم با افتی مقطعی مواجه شود.

سپاهان در سال اول حضور زلاتکو کرانچار در ابتدای لیگ نتایج خوبی کسب نمی‌کرد و برخلاف سپاهان تراکتورسازی آن زمان در رده‌های بالایی جدول قرار داشت اما با صبر و تحمل مدیران سپاهان و دلگرمی که به کادر فنی دادند این تیم کم کم به روند خوبی دست پیدا کرد و توانست در نهایت جام قهرمانی مسابقات لیگ برتر را بالای سر ببرد.

اینک شاهد این هستیم که این صبر و تحمل در تراکتورسازی وجود ندارد و مدیریت باشگاه برخلاف چیزی که اعلام می‌کند با اولین باخت امید خود را از دست می‌دهد و با عصبانیت تصمیم به دادن اولتیماتوم می‌کند.

در شرایطی که تراکتورسازی در حال حاضر با کسب 34 امتیاز در رده پنجم جدول قرار  گرفته و تنها 5 امتیاز با پرسپولیس صدر نشین فاصله دارد مدیران این تیم به کادر فنی اولتیماتومی جدی دادند تا با متحمل شدن اولین شکست مجید جلالی باید باید تراکتورسازی و شهر تبریز را ترک کند.

سرمربی تراکتورسازی نیز که دیگر تحمل خود را به خاطر این رفتارها از دست داده در واکنش به این اقدام اعلام کرده با رقم خوردن هر نتیجه‌ای در دیدار مقابل فجر سپاسی از تراکتورسازی جدا خواهد شد.

در این شرایط که تراکتورسازی فاصله چندانی با رقیبان خود ندارد و شرایطش اگر از آنها بهتر نباشد بدتر نیست مسئولان و اعضای این باشگاه تیم خود را وارد چالشی جدی و مشکل‌ساز کرده‌اند که شاید باعث شود تا انتهای فصل تراکتورسازی نتواند به روزهای آرام خود بازگردد و آرزوی چندین و چند ساله هواداران این تیم برای کسب مقام قهرمانی در لیگ برتر برآورده شود.

شاید مسئولان تراکتورسازی فکر می کنند تنها این تیم در لیگ برتر هزینه کرده و با جذب بازیکنان قوی خود را برای موفقیت در لیگ آماده کرده‌است. لیگ امسال یکی از معدود سال‌هایی است که شاید 6 تیم شانس کسب مقام قهرمانی را دارند. مسئولان تراکتورسازی اگر می خواهند به مقام قهرمانی برسند و موفق شوند باید سایه اولتیماتوم و بی اعتمادی را از بین ببرند و با حمایت همه جانبه خود در لیگ برتر بستر را در لیگ برتر برای موفقیت تیم خود فراهم کنند.