دوستان من خیلی سیریشم نشستم کلی آنالیز کردم روی بازیا به نتایج زیر رسیدم در هر پست که آیا ظرفیت تیم در حال حاضر خوب است یا در آینده چطور ؟؟؟ __________________________________________ دروازه : خب بارسا با ویکی فعلا خوشبخته 31 سالش بیشتر نیست که برای دروازه بان خوبه ولی حیف که داره میره - خب اشکال نداره اگه میره به نظرم با یک تیر میتونیم با یک خرید هوشمندانه 3 هدف رو بزنیم این تیر خرید تراشتگن هست با 3 هدف : 1-دروازه بان 21 ساله با تضمین آینده 2-از نظر فنی دروازبانی عالی روی خروج های هوایی(بارسا توی هوا توی محوطه مشکل داره) بازی با پای عالی(بازیاشم دیدم) 3-جذابیت ظاهری و رسانه ای __________________________________________________ دفاع چپ : تا چند سال با وجود آلبای جوون بارسا توی دفاع چپ نیازی نداره __________________________________________________ دفاع راست : خب بارسا آلوز رو داره که همه میدونید عالیه ولی مشکل سن آلوزه 31 سال ولی دوستان ما اینجا هم تضمین شده هستیم چون مارتین مونتویا 22 ساله عالیه به محض کنار رفتن آلوز به راحتی میتونیم مهره ی ثابت و ارزشمندی داشته باشیم _______________________________________________ (ضعف درجه 1) دفاع وسط : بارسا خیلی توی این پست مشکل داره از چند نظر : 1- وقتی تیمای بی تاکتیک به پست ما میخورن روی میارن به سانتر از جناحین در صورتی که دفاع وسطای ما روی هوا تن ما رو به رعشه میاندازند. 2-حتما میدونید اغلب دفاع وسط های جهان سرعت کمی دارن ( به جز مانگالا - انکولو - داوید لوییز - سوبوتیچ - تیاگو سیلوا - دانیل اگر - اندکی دیگر ) در صورتیکه سبک بازی بارسا دفاع وسط کند براش مضرره چون تیمی که مالکیت توپ داره و جلو میره اگه دفاع وسط سرعت پایینی داشته باشه روی ضد حمله از مهاجمین جا میمونن میبینید که رئال هم دست گذاشته روی همین نقطه ضعف های ما توی دفاع وسط یعنی سرعت پایین دفاع وسط های ما و جا موندنشون از رونالدو و.... یا سانترهای پر شمارشون از جناحین و ضعف ما در دفاع هوایی پیکه : بازیکنی که نمیشه ازش صرف نظر کرد سن مناسبی هم داره اما همانطور که گفتم کنار پیکه باید کسی باشه که اون مشکلاتی که گفتم ( سرعت پایین دفاع وسط و بازی هوایی ) رو پوشش به دلیل پا فشاری مسئولان بارسا روی تیاگو سیلوا و داوید لوئیز همین هست چون فقط این دوتا جفت این خصوصیات رو دارن ( سرعت و بازی هوایی ) بارترا : همه میدونن عالیه ولی همونطور که گفتم زیاد به درد سیستم ما نمیخوره چون از اون دو فاکتور ( سرعت و بازی هوایی ) یک فاکتور رو نداره یعنی فاکتور سرعت که خیلی به مشکل میخوریم جلوی تیم های ضد حمله ای چون هدف بارسا قوی ترین تیم بودن در جهانه و شکست ناپذیر بودنش هست با زمانی که ضعف سرعت پایین دفاع رو داریم ممکنه قافیه رو سر همین موضوع به تیم های ضد حمله ای ببازیم. نتیجه : آقای راسل لطف کن دست به جیب شو و فقط یکی دفاع وسط که هم سرعتی و هم هوایی باشه رو بخر یعنی بفرما داوید لوئیز رو بخر چون تیاگو سیلوا رو پروندی اگه نتونستی لوئیز رو بخری جان مادرت مانگالا رو بخر . مرسی عزیزم __________________________________________ هافبک دفاعی : بوسکتس با 25 سال سن نیاز بارسا رو توی این پست تضمین کرده هم حال حاضر هم آینده _____________________________________________ (ضعف درجه دو) هافبک وسط : هیچ موجود زنده ای فکر نمیکنم وجود داشته باشه که ندونه ژاوی یا فابرگاس یا اینیستا عالی هستن ولی........ اولا سن ژاوی بالا رفته کم کم داره از نظر بدنی و سرعت افت میکنه همه میدونن جایگاه اینیستا حالا حالاها تضمین شده توی ترکیب اصلی با 29 سال سن و اما هافبک وسط دوم در سیستم 3-3-4 کیست؟؟؟؟ به ژاوی و فابرگاس توی بازی های بزرگ نمیشه دل بست به 2 دلیل : 1-بالا رفتن سن ژاوی تهدیدی برای آینده 2-هم ژاوی هم فابرگاس هم اینیستا هر سه بازیشون فانتزی و ظریف هست که مشکل همین جاست بازی کذایی پارسال با بایرن رو یادتونه؟؟؟؟ضعف ما توی گل زنی از همین وسط زمین بود همه میدونن ژاوی و اینیستا و فابرگاس فوق العاده اند ولی اینا بازیه ظریف و فانتزی دارن برای همین بدنشون جلوی هافبک های فیزیکی و بدن های قوی و آماده بایرن به شدت تحقیر میشد ما نباید هم زمان هردو هافبک وسطمون رو فانتزی قرار بدیم چون از نظر قدرت فیزیکی جلوی تیمای فیزیکی مثل بایرن کم میارن ترکیب چیدن این نیست که هرکی شاخ تره بزاری شرایط تعادل رو میطلبه هافبک وسطای ما با وجود شاخ بودنشون سرعت پایینی دارن و چون فانتزی هستن فدرت بدنی توی این پست زیادی به چشم میاد نتیجه : کارهای ظریف و چشم نواز رو باید به اینیستا محول کرد و یه هافبک وسط فیزیکی باید بخریم که از نظر دوندگی و قدرت فیزیکی توی بازی های بزگ کم نیاریم کسایی که میتونن کمک کنن توی این هافبک وسط که هم فانتزی باشن هم قدرت بدنی خوبی داشته باشن و فیزیکی تر باشن و سرعت خوبی هم داشته باشن زیاد نیستن خب نام میبرم ماتویدی از پاریسن ژرمن ویدال که من کشت مردشم همه ی ویژگی های بالارو هم داره ویلشر از آرسنال هم جوون هم با شرایطی که گفتم جور در میاد گوندوغان از دورتمند به نظرم یه جواهره که خوراک جایگزینیه ژاویه چون هم پاس هاش عالیه و فانتزیه و هم سرعت خوبی داره و هم قدرت بدنی خوبی داره در حدی که هافبک دفاعی هم دیدم بازی کرده هم جوونه من یکی از آرزوهام خرید گوندوغانه البته اگه شعورشون بکشه آقای تاتا و راسل ______________________________________________ وینگ چپ : مطمئنا تا سالها نیمار این پست رو تضمین میکنه با 21 سال سن مثل الماس میدرخشه ______________________________________________ وینگ راست : ما توی این پست هم پدرو هم سانچز رو داریم که هردو عالین و جوون توی این پست هم به هیچ مشکلی نمیخوریم نکته : اگه من کاره ای بودم فصل بعد دلوفئو رو از اورتون برمیگردوندم میزاشتم توی این پست تا ثابت بازی کنه خب من عجیب بهش اعتقاد دارم - حس میکنم اسطوره میشه درست مثل همون حسی که وقتی مسی رو 16 سالگی دیدم بهم دست داد من به دلوفئو همچین حسی دارم _________________________________________________ مهاجم : مسی با 26 سال سن 4 توپ طلا برده در حالی که ما هنوز اوج دورانش رو ندیدیم که اغلب توی 28 سالگی اتفاق میوفته مثل کریس رونالدو که دیدید توی این سن یعنی 28 سالگی به اوجش رسیده پس ما حالا حالاها گلزن قهاری به نام مسی رو توی تیممون داریم با 4 توپ طلاااااااااا ولی...... توی بعضی از بازی ها شرایط تغییر میکنه اگه ضد فوتبال چلسی رو یادتون باشه ما توی اون شرایط اگه یک مهاجم نوک سرزن داشتیم مثل زلاتان میاوردیم جای مسی و مسی هم میاوردیم وینگ راست مطمئنا به گل میرسیدیم ولی توی اون ضد فوتبال ابزارش رو نداشتیم ________________________________________________________________ نتیجه کلی : 1 - بارسا باید یک دفاع وسط سرعتی بخره که جلوی تیمای ضد حمله ای ( رئال ) به مشکل نخوره قدرت سرزنی بالایی هم داشته باشه که روی سانتر ها تنمون به لرزه نیوفته 2 - بارسا باید برای جایگزینی ژاوی هافبک وسطی رو بخره که هم پاس های عالی بده هم توی بازیهای مهم و فیزیکی قدرت بدنی بالایی داشته باشه تا مثل بازی با بایرن نشه 3 - بارسا باید یک مهاجم سرزن بخره که در مواقع ضروری بیاد جای مسی و مسی هم بره راست نیازی نیست این مهاجم کلاسک قیمتی باشه اگه من کاره ای بودم یکی مثل کلوزه رو میخریدم برای زخیره که قدرت سرزنی بالایی داره به جای اینکه مهاجم گرون بخرم بزارم روی نیمکت برای روز مبادا همو کلوزه عالیه _________________________________________________________ بهترین شرایط 1 - داوید لوئیز جوون رو با 40 میلیون یورو بخریم 2 - گوندوغان رو با 40 میلیون یورو بخریم 3 - یازیکنی در سطح کلوزه برای سرزنی و ذخیره تقریبا 10 میلیون یورو به عبارتی 90 میلیون یورو برای پوشاندن تمام ضعف های یک تیم آیا ارزش ندارد؟؟؟؟ ----------------------------ارادتمند همه شما فوتبالیایه عزیز پدرام بارسا ( پدرام شایگان )------------