
صدا و سیما...یک دیوار سیاسی یا یک اشتباه لپی؟!!!!!!!!!!!!!
۲٬۱۵۵ بازدیددوشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۲ - 0۶:۱۷
این مطلب توسط کاربران طرفداری ارسال شده است و دیدگاه طرفداری نیست.
در قرن 21 یکی از مهمترین تفریحات مردم تلوزیون و برنامه های آن است.سریال ها و فیلم ها و برنامه های ورزشی و اخبار و ....صدها برنامه ایی هستند که در پر کردن اوقات فراغت ما نقش مهمی دارند.
ما(مردم ایران) تا چه اندازه به این امکانات دسترسی داریم؟!
حال بیایم یک قضاوت کلی داشته باشیم.زمانی که شما به دنبال یک سریال خوب یا به قول امروزی ها خفن هستید چه اندازه از این نیازتون توسط "تلوزیون ملی" برطرف میشه؟
زمانی که شما به دنبال یک فیلم سینمایی خوب هستید چطور؟
یا فوتبال؟ یا اخبار روز دنیا؟یا.... همه ی اینها رو در کجا جستجو میکنید؟!
برای من سریال "فرار از زندان" یا "24" جذابیت بیشتری تا سریال "ستایش" دارن!
برای من فیلم "مرحوم" با بازی جک نیکلسون جذابیت بیشتری تا فیلم "شیر و زنبور" داره!
برای من اخبار نسبتا صحیح "یورو نیوز" یا "بی بی سی" اعتبار بیشتری تا "20:30" داره!
برای من....قطعا این برای من ها در مورد 80% مردم صدق میکنن.اما یه مسئله هست که این دفعه در مورد 100% مردم صدق میکنه و اونم ورزشه.
-همه ی ما ایرانی ها دوست داریم مانند همه دنیا مراسم قرعه کشی جام جهانی رو ببینیم...
-همه ی ما دوست داریم بازی چلسی و من یونایتد رو با کیفیت بالا و از شبکه 3 ببینیم...
-همه ی ما دوست داریم بازی رم و یوونتوس رو ببینیم نه یه برنامه ی چرت که حتی 100نفر هم پاش نمیشینن...
-همه ی ما دوست داریم در فوتبال زیبای جزیره هم سهم داشته باشیم نه فقط در لالیگا و رئالسلونا...
-هیچ کدوم ما دوست نداریم در طول بازی یهو صحنه ی آهسته گل رو ببینیم اونم چند بار!!!!!!!!!
-هیچ کدوم از ما دوست نداریم بازی چلسی تاتنهام فقط چون کمک داور زن هست نتونیم ببینیم...
و....
در موارد اخبار و موسیقی و فیلم ما در ماهواره و اینترنت به خواستمون میرسیم اما در مورد فوتبال متاسفانه یا شبکه های ماهواره ایی کارتی هستن یا خیلیامون به اینترنت با سرعت زیاد دسترسی نداریم.همین میشه که از دیدن بازی های مهم محروم میشیم و اعصابمون خرد میشه!
وقتی دنبال موسیقی هستیم به شبکه ی "4" یا "پی ام سی" میریم!وقتی دنبال فیلم هستیم به شبکه ی "ام بی سی" یا "مووی 7" میریم! وقتی دنبال برنامه های جذاب هستیم به تماشای شبکه ی زیبای "من و تو" میشینیم.
اما وقتی دنبال فوتبال هستیم....شبکه ی 3 درحال پخش "آب زلال" هست! شبکه ی ورزش "پرتاب اسب با وزنه" رو پخش میکنه! شبکه های ماهواره ایی کارتین!سرعت اینترنت اونقدر نیست که نتی بازی هارو ببینیم!
آیا این قسمت ماست که از فوتبال حرفه ایی دنیا محروم باشیم؟یا این دیواریست که بنیانش سانسور و سیاست است؟


