پورحیدری: برهانی ابراز پشیمانی کند با قلعه‌نویی صحبت می‌کنم

منصوز پور حیدری درباره ماجرای آرش برهانی گفت: من سال‌هاست که برهانی را می‌شناسم. او بارها در بازی‌ها تعویض شده اما هیچگاه این کار را نکرده بود. من با شناختی که از برهانی دارم مطمئنم او به خاطر تعویضش به کلمن ضربه نزده است. او فشار زیادی را تحمل می‌کند و از خودش توقع گلزنی و کمک به استقلال را دارد و وقتی دید نتوانسته به این امر برسد از شدت ناراحتی و فشاری که روی او هست به کلمن ضربه زد. با این حال آنچه‌ که مسلم است این است که کار او درست نبوده است. چراکه از کار او برداشت های دیگری شد و برای استقلال حواشی‌ای ایجاد شده است.

او افزود: من معتقدم که باید جریمه‌ای برای او در نظر گرفته شود و البته باید منتظر بمانیم و ببینیم عکس العمل خود او در این باره چیست. هواداران از وضعیت فعلی ناراحتند چون برهانی بازیکن بزرگی در استقلال محسوب می‌شود و حرکت ناپخته‌اش موجب نگرانی هواداران شده است. آقای قلعه‌نویی در این موارد سخت گذشت می‌کنند و نباید فراموش کرد که فوتبال حرفه‌ای شده و این تشخیص سرمربی است که چه بازیکنی را برای تغییر تاکتیک تعویض کند و هیچکس حق اعتراض ندارد.

به نقل از ایسنا،مدیرفنی استقلال در پاسخ به این سوال که آیا او برای حل مشکل برهانی پادرمیانی می‌کند یا خیر، اظهار کرد: از نظر خودم برهانی باید جریمه شود. از طرفی دیگر اگر خود برهانی متوجه اشتباهش شده و از کارش پشیمان است، باید آن راصراحتا عنوان کند. در این صورت من هم به دلیل محبتی که آقای قلعه‌نویی به من دارند، با ایشان صحبتی می‌کنیم تا ببینیم چه می‌شود هرچند که تصمیم گیرنده نهایی خود آقای قلعه‌نویی است.

او در ادامه با تمجید از عملکرد تیمش در بازی برابر راه آهن گفت: چند سالی هست که بازی‌های استقلال و راه آهن حساسیت خاصی دارند. شرایط جدول را هم که همه می‌دانیم چقدر فشرده است. ما باید می‌بردیم تا به صدر جدول برسیم. ما روی نیمکت بازیکن کم داشتیم و با این حال تعصب و تلاش بازیکنان منجر به پیروزی ما شد. اینکه ما صدرجدول را بدست آوردیم اتفاق خوب و خوش‌ آیندی است اما هنوز راه زیادی تا قهرمانی باقی مانده و نمی‌توانیم بگوییم که صد در صد قهرمان خواهیم شد. مسلم این است که با وجود مشکلات و کمبودهای اخیر استقلال، این تیم بسیار خوب عمل کرده است.

جباری: قلعه‌نویی پدرانه به ماجرای برهانی نگاه کند

علی جباری درباره رفتار آرش برهانی پس از تعویضش در دیدار برابر راه آهن که منجر به محرومیت این بازیکن از حضور در تمرینات استقلال شده است گفت: قطعا کار برهانی اشتباه بوده و این بازیکن جوانی کرده که مرتکب این عمل شده است. او نباید به تعویضش اعتراض می‌کرد. او باید خودش را کنترل می‌کرد و ای کاش بزرگان تیم در آن لحظه این بازیکن را توجیه می‌کردند که نظر مربی لازم الاجراست و کسی نباید به تصمیم او معترض باشد.

او افزود: وقتی یک بازیکن مدت زیادی روی نیمکت بنشیند عصبی می‌شود و گاهی اوقات از این حرکات غیرحرفه ای انجام می‌دهد. من برهانی را چندبار از نزدیک دیده ام و می‌دانم که او بچه بسیار خوبی است. با این حال امیدوارم شرایط به گونه‌ای رقم بخورد که این بازیکن از لحاظ روحی دچار مشکل نشود. البته این به این معنا نیست که کار او اشتباه نبوده است. با این حال فراموش نکنیم برهانی سابقه چنین رفتاری را نداشته و امیدوارم کادرفنی استقلال با این موضوع پدرانه رفتار کنند چرا که برهانی هم سالها برای استقلال زحمت کشیده است.

پیشکسوت استقلال که سال‌ها بازوبند کاپیتانی این تیم را بر بازو می‌بست در پایان اضافه کرد: من انتظارم این است که قلعه‌نویی که سال‌ها خودش در استقلال توپ زده و شرایط یک بازیکن را می‌داند، بزرگی کند و در صورت عذرخواهی برهانی کمی گذشت کند. قلعه‌نویی پدرانه به برهانی نگاه کند و من مطمئنم که خود برهانی هم از عملش بسیار پشیمان است. امیدوارم در نهایت این بازیکن خوب از کارش متنبه شده باشد و در نهایت همه چیز به سود تیم تمام شود.

دین‌محمدی: برهانی به عمد آن حرکت را نکرده است

سیروس دین محمدی درباره رفتار آرش برهانی پس از تعویضش در دیدار برابر راه آهن که منجر به محرمیت این بازیکن از حضور در تمرینات استقلال شده است، گفت: با شناختی که از برهانی دارم فکر می‌کنم که این بازیکن یک لحظه ناراحت بوده و بدون تفکر به کلمن ضربه‌ای زده است. او بازیکنی است که با گل‌هایش بارها هواداران استقلال را خوشحال کرده و از طرفی دیگر او هم یک بازیکن است که به دلیل نیمکت نشینی ناراحت بوده و این کار را کرده است. البته مطمئنم او به عمد این حرکت را انجام نداده است.

او افزود: شاید برهانی چون نتوانسته گل بزند ناراحت بوده و گاهی اوقات خود من در دوران بازیگری وقتی بد بازی می‌کردم به در و دیوار رختکن مشت و لگد می‌زدم. به هرحال این اتفاق رخ داده و من به برهانی توصیه می‌کنم که با تمرینات بیشتر و تلاشی مضاعف خودش را در ترکیب تیم جا بیاندازد. او باید روبه جلو کار کند و البته طبیعی است که از نیمکت نشینی ناراحت باشد چون اگر ناراحت نباشد حرفه‌ای نیست اما با شناختی که از شخصیتش دارم باید تلاشش را دوچندان کند.

آنالیزور استقلال در پاسخ به این سوال که آیا برای حل مشکل این بازیکن پادرمیانی می‌کند یا خیر، اظهار کرد: انشالله که مشکلی نیست و اگر در جلسه کادرفنی نظر من را هم جویا بشوند، من تلاشم را می‌کنم که این مشکل حل شود.

او در ادامه با تمجید از عملکرد استقلال بیان کرد: ما در این فصل مشکلات زیادی داشتیم اما بازیکنان ما با حس مسئولیت بالا، زحمات زیادی را کشیدند و ثمره آن را هم با صدرنشینی بدست آوردند. آنها از جان و دل مایه می‌گذاشتند و با وجود اینکه ما کمبود نفرات داریم، هر روز بهتر می‌شویم و روند رو به جلویی را با هدایت آقای قلعه‌نویی طی می‌کنیم. ما مدتی است روی ضربات ایستگاهی کار می‌کنیم و این تمرین ما خوشبختانه جواب داده و البته نباید از تلاش بازیکنانمان هم به سادگی بگذریم.

به نقل از ایسنا،دین محمدی در پاسخ به سوالی درباره منتظری و اینکه آیا تیمش از نبود او متضرر نخواهد شد، گفت: منتظری از خوب‌های استقلال بود و به هرحال تصمیم گرفت که از جمع ما جدا شود. با این حال ما عمران زاده و صادقی را داریم که بازیکنان بسیار ایده‌آلی در پست دفاع هستند. البته کادرفنی برای بروز هرگونه مشکل در خط دفاعی آمادگی دارد و آقای قلعه‌نویی ایده‌هایی را در صورت غیبت یکی از این بازیکنان دارد تا استقلال به مشکلی بر نخورد. قراردادن ساموئل در خط دفاعی در بازی جلوی راه آهن یکی از این ایده ها بود که انصافا هم این بازیکن خیلی خوب جواب کادرفنی را داد.