
بهترین لیگ؟ جذاب ترین ؟ با کیفیت ترین ؟
۷۳۳ بازدیدشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۸
این مطلب توسط کاربران طرفداری ارسال شده است و دیدگاه طرفداری نیست.
طرفدار شدن تو کشور ما این مدلی هست که وقتی طرفدار یه باشگاهِ خاص میشی خود به خود طرفدارِ فوتبال کشورِ باشگاه مورد علاقه ات هم میشی. نه فقط تیم ملی اون کشور، بلکه کل فوتبالِ کشوری که تیم مورد علاقه ات مربوط به اون فوتبال هست
مثلن، منِ منچستری اگه بگم از بردن تیم های مثل چلسی و لیورپول و سیتی توی اروپا خوشحال نمیشم، دروغ گفتم.
منتها این مدل هواداری یه ایراد گنده داره، خیلی وقت ها تعصبمون گل میکنه و گند میزنیم به ویژگی های خوب بقیه لیگ ها، غافل از اینکه فوتبال هر کشوری ویژگی های خاص خودش داره که خود به خود علاقمند به اون شدیم.
ایتالیایی ها فوتبال اسطوره ای و گلادیاتور وار خودشون رو دارن و عاشق ویژگی های مخصوص خودشون هستند، ویژگی ای که کم تر تو بقیه لیگ هاست. ایتالیا جایی هست که بوفون بعد مضحک ترین اشتباهش صد برابر تشویق و حمایت و میشه، چیزی که تو بقیه لیگ ها این مورد کم تر دیده میشه. (مثلن انتقاد هوارداهای تیم خودمون به رونی یا رفتار رئالی ها با کاسیاس و ... )
آلمانی ها فوتبال و فلسفه خودشون رو دارن.
اسپانیایی ها هم فوتبال هالیوودی و فوق ستاره هاشون رو
ولی چیزی که این وسط ما جزیره فن ها عاشقشیم، هیجان و استرس دیوونه کننده بازی هاست. نه که تو بقیه لیگ ها نیست ولی تو جزیره بیش تره
ماها قبل از بازی که نمیدونیم برنده ایم یا بازنده، وقتی تیممون سه بر یک جلو هست و میره رختکن هم نمیتونیم انتظار برد داشته باشیم (نمونه اش بازی لستر5-3منچستر)
ما جزیره فن ها از دقه یک استرس داریم، هر لحظه ممکن هست ورق برگرده و یه برد پرگل تبدیل بشه به یه باخت وحشتناک، (نمونه اش بازی هفته قبل لیورپول یا همین بازی چلسی آرسنال که عکسش گذاشتم کاور)
ما جزیره فن ها، شاید فصل رو با قهرمانی تموم کنیم ، اما دو دقه بعدش آگرو گل می زنه و تیم همشهری ات میشه قهرمان
ما جزیره فن ها دیونه ی این هیجانیم، عاشق این استرس کشیدن ها، عاشق این که شش امتیاز از تیم صدرِ جدول عقب باشی ، بعد چند هفته شش امتیاز ازش بزنی جلو و دوسه هفته بعدش قهرمانی رو واگذار کنی
ما عاشق اینیم که هر هفته بازیکن های تیممون با جون و دل باید بازی کنن تا بتونیم برنده باشیم
ما عاشق اینیم که هیچ بازی آسونی نداشته باشیم، حتی وقتی توی جام حذفی با یه تیم دسته چندمی هم بازی داریم استرس داریم
واسه همین دیدن بازی رئال و بارسا با تیم های درجه دو اسپانیایی که تنها چیزی که توش ابهام هست تفاضل گل تیم برنده اس، برامون لذتی نداره
واسه همین قهرمانی های تکراری بایرن برامون قشنگ نیست
واسه ما این چیزا قشنگه، واسه شما چیزهای دیگه ای قشنگه
پس لطفا اگه طرفدار تیم و لیگ و فلسفه خاصی هستید، به جای گند زدن به فوتبالِ و سلیقه و اعصاب بقیه ، به هم احترام بذاریم، هر لیگی ویژگی خاص خودش رو داره که از نظر طرفدار اون لیگ بهترین قسمت فوتبال برای دوست داشتن هست


