فصل 2011/12 فصل ماقبل آخر مربی گری فرگوسن بهترین مربی تاریخ. درحالیکه این تیم فصل قبلش به فینال رفته بود در دور گروهی به یک قرعه بسیار راحت خورد. اتلول-بازل و بنفیکا. منچستر از بازی آخر فقط یک مساوی مقابل بازل می خواست ولی باخت و از چمپیونزلیگ کنار رفت. این تیم در گروه سوم شد و به لیگ اروپا رفت. در یک هشتم لیگ اروپا به مصاف اتلتیک بیلبائو رفت و با شکست در هر 2 بازی رفت و برگشت حذف شد. فرگوسن بهترین مربی تاریخ با اون عظمت تو اوج بلوغ فکری و تجربه چنین نتیجه ای گرفت ولی عده ای با چند نتیجه یک نفر رو به عرش یا فرش می برن!