طرفداری- ادموند بزیک درباره دربی 78 گفت: من نظر متفاوت‌تری نسبت به بقیه جامعه فوتبال دارم. شما باید ببینید که ما در بازی‌های لیگ برتر چه نوع فوتبالی را می‌بینیم که انتظار داریم در دربی فوتبال بهتری را شاهد باشیم اما چون این بازی حساس است و بیشتر زیر ذره‌بین قرار دارد این بی‌کیفیتی را بزرگ می‌کنیم. به نظر من جامعه فوتبال باید به این باور برسد که پتانسیل فوتبال ما همین است و نباید توقع بیشتری از آن داشته باشیم.

 

وی درباره اینکه گفته می‌شود قلعه‌نویی تیمش را برای نباختن وارد زمین کرده بود، ادامه داد: نباختن و بازی تدافعی هم یک هنر است اما باید قبول کرد که استقلال با مساوی هم راضی بود و نتیجه خوبی برای این تیم به حساب می‌آمد چرا که فاصله 4 امتیازی با پرسپولیس را حفظ کرد و در بازی‌های بعد با حاشیه امنیت بیشتری وارد زمین می‌شود چرا که اگر این تیم به پرسپولیس می‌باخت قطعا روحیه‌اش برای دیدارهای بعد پایین می‌آمد.

بزیک اظهار داشت: البته من فکر نمی‌کنم که قلعه‌نویی برای خراب کردن دربی تیمش را به زمین فرستاد چرا که این بازی تماشاگران زیادی دارد و نمی‌توان اینگونه کارها را انجام داد.

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس در خصوص نحوه بازی کردن این تیم در دربی 78 تصریح کرد: نیمه اول پرسپولیس کیفیت آنچنانی نداشت اما در نیمه دوم این تیم بهتر شد. من به عنوان تماشاگر این بازی را دیدم که با اینکه بازیکنان پرسپولیس پاسکاری زیادی انجام ندادند اما سوار بر بازی بودند.

بزیک در پایان درباره خشونت‌های به وجود آمده در این بازی گفت: بازی استرس زیادی داشت و هر دو تیم دوست داشتند بازی را ببرند اما فکر می‌کنم آندرانیک تیموریان و پیام صادقیان باید بتوانند بیشتر خودشان را کنترل کنند.

 

محمد نوازی درباره دربی 78 و انتقاداتی که به کیفیت این بازی می‌شود، گفت:‌ به نظر من هم بازی جالبی نبود و هر دو تیم ترس از باخت داشتند و فکر می‌کنم استرس زیاد این بازی باعث شد تا بازیکنان دو تیم نتوانند کیفیت همیشگی خودشان را ارائه دهند، البته فکر می‌کنم استقلال به هدفی که داشت رسید و موفق شد در صدر جدول باقی بماند اما در خصوص پرسپولیس باید بگویم که این تیم در نیمه اول بازی خوبی ارائه نداد اما در نیمه دوم استقلال عقب‌نشینی کرد و پرسپولیس بیشتر حمله می‌کرد. فکر می‌کنم تعویض مجید غلام‌نژاد هم تأثیر زیادی بر روند بازی نداشت چرا که پرسپولیس بی‌محابا حمله می‌کرد اما حملات این تیم بی‌ثمر بود و فقط یک ضربه ایستگاهی به دست آمد.

 

وی ادامه داد: البته فوتبال ما خیلی وقت است که زیبا نیست چرا که با واریز شدن پول‌های بی‌حساب و کتاب به فوتبال، بازیکنانی جذب این دو تیم می‌شوند که در حد نام پرسپولیس و استقلال نیستند و این معضل بزرگ فوتبال ماست. فوتبالیست‌های ما فقط نام فوتبالیست را یدک می‌کشند و خیلی از آنها به دنبال کار دیگری هستند.

پیشکسوت باشگاه استقلال در مورد اینکه گفته می‌شود این تیم با تاکتیک دفاعی وارد زمین شده، به فارس گفت: استقلال اگر هدف برد داشت که ما باید از این تیم تاکتیک یا حمله‌ای می‌دیدیم! ما در نیمه دوم اصلا دروازه پرسپولیس را ندیدیم. من خودم استقلالی هستم اما باید بگویم که استقلال در نیمه دوم کاملا عقب بود و برای حفظ نتیجه مساوی وارد زمین شد.

نوازی در پایان با انتقاد از نحوه انتخاب بهترین بازیکن فنی دربی 78، گفت: کارشناسان باید بگویند که دلیل انتخاب بهترین بازیکن چیست؟ به نظر من تنها بازیکنی که دیروز با آرامش بازی کرد و تمام خواسته‌های کادر فنی را انجام داد ساموئل بود و باید جایزه بهترین بازیکن را به او می‌دادند اما این جایزه به یک پرسپولیسی داده شد.