به نقل از اسکای اسپرت ، باشگاه منچستریونایتد تصویری را برروی صفحه توئیتر خود قرار داد که در آن خوان ماتا پس از پیاده شدن از هلیکوپتر با استقبال دیوید مویس مواجه شده بود.
ماتا با قراردادی به مبلغ 37 میلیون پوند به اولدترافورد رفت. این مبلغ حاکی از منفعت فراوان برای باشگاه چلسی بود که این بازیکن 25 ساله را با مبلغ 23 میلیون پوند در سال 2011 از والنسیا به لندن آورده بود.
در کنفرانس خبری که عصر جمعه برگزار شد خوزه مورینیو سرمربی چلسی برای او ارزوی موفقیت کرد و چنین گفت : "او بازیکن فوق العاده ای است و با اینکه فصل گذشته بازی چندانی برای ما انجام نداد اما همیشه بازیکن مهمی برای ما بوده است و این انتقال بدون شک یک موقعیت مناسب برای اوست. این همان چیزی بود که او میخواست.باشگاه فوتبال چلسی از اینکه به نظر او احترام گذاشته به خود می بالد."
ماتا خریدی بزرگ برای یونایتد به حساب میآید. بازیکنی که در فصل گذشته به عنوان مرد سال چلسی از نگاه هواداران این باشگاه انتخاب شد اما با آمدن ژوزه مورینیو جایگاه خود در تیم را از دست داد. مورینیو با تفکرات خاص خود، ترکیبی را برای چلسی انتخاب کرد که در آن جایی برای ماتا نبود و تیمش هم آنقدر خوب نتیجه گرفته که کسی بابت بازی ندادن به ماتا - و حالا فروختن این بازیکن - به مربی پرتغالی ایراد نگیرد.



