احمد ناطق‌نوری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس،‌ در مورد زمان برگزاری انتخابات فدراسیون بوکس که این روزهای هر روز خبری در مورد زمان برگزار آن در رسانه‌ها مطرح می‌شود، گفت: همه انتخابات فدراسیون‌ها طبق روال پیش می‌رود. به هر حال وزارت ورزش و جوانان نیز حق دارد در زمان اعلام شده انتخابات را برگزار کند. به هر حال ما که نمی‌توانیم زمان را تعیین ‌کنیم، اما چند وقت پیش یک نفر در وزارت گفته بود که 19 بهمن ماه انتخابات برگزار می‌شود و بچه‌های ما هم عجله کرده بودند و این موضوع را به همه استان‌ها اعلام کرده بودند.

وی افزود: این روزها اینطور گفته می‌شود که 26 بهمن ماه قرار است مجمع انتخابات فدراسیون بوکس برگزار شود، اما تا این لحظه از سوی سجادی معاون ورزش قهرمانی به ما چیزی اعلام نشده است.

رئیس فدراسیون بوکس در پاسخ به این سؤال که آیا مشکل اینکه گفته می‌شود شما دو شغله هستید، حل شده یا خیر، گفت: شغل در مجلس پنجم تعریف شده است. شغل جایی است که ردیف داشته باشد و حقوق‌بگیر باشی در فدراسیون بوکس از این حقوق‌ها خبری نیست. از روز اول هم به خاطر عشق به حقوق نیامده‌ایم و اصلا چنین بنایی نداشته‌ایم.

ناطق‌نوری در پاسخ به این سؤال که آیا شما مجوز حضور در انتخابات فدراسیون بوکس را کسب کرده‌اید یا خیر، اظهار داشت: ما مجوز نمی‌گیریم. باید در کمیسیون دولت این موضوع مطرح شود و اگر تصویب شد قطعا مجوز حضور در انتخابات را به ما می‌دهند. در غیر اینصورت مجوز نخواهم گرفت. البته این ایراد ربطی به دولت و وزارت ورزش ندارد. بازرسی کل کشور زمان پورمحمدی عنوان کرده بود که برخی‌ها دو شغله هستند و این قانون در برابر آنها باید اعمال شود. اما یکسری مثل بنده نه حقوق‌بگیریم نه اینکه از امتیازی استفاده می‌کنیم، اما در حال حاضر به خاطر اینکه مسئولان مربوطه می‌خواهند طبق قانون همه چیز پیش برود باید در مورد حضور بنده در انتخابات فدراسیون بوکس در کمیسیون دولت تصمیم بگیرند.

ناطق‌نوری در پاسخ به این سؤال که شما تا بیستم بهمن‌ماه به عنوان رئیس فدراسیون هستید و پس از آن آیا به عنوان سرپرست هدایت این فدراسیون را بر عهده خواهید داشت یا خیر، گفت: اگر بگویند که سرپرست هستم به کار خود ادامه خواهم داد در غیر اینصورت یک نفر دیگر سرپرست معرفی خواهند کرد.

وی در واکنش به انتقادهای اخیر محمد مایلی‌کهن از ریاست احمد ناطق‌نوری در فدراسیون بوکس گفت: مایلی‌کهن اول برود خودش را اصلاح کند. یک حدیث از رسول اکرم(ص) داریم که می‌فرمایند: قبل از اینکه به دیگران ایراد بگیری اول خودت را اصلاح کن. آقای مایلی‌کهن شما بگویید اصلا از بوکس چه می‌خواهی، چقدر آشنایی داری، چه تخصصی نسبت به بوکس داری؟ برادر من؛ ما که همیشه حرمت شما را به عنوان یک مربی فوتبالیست نگه داشته‌ایم. به تو چه هیزم تری فروخته‌‌ایم که اینطور در مورد ما صحبت می‌کنی؟! چرا اینقدر تنگ‌نظر هستی. چرا از اینکه ناطق نوری این همه سال در بوکس مانده ناراحتی؟! حتما ما باید تند تند عوض شویم؛ برادر ما که لباس نیستیم که بخواهیم هر روز عوض شویم.

رئیس فدراسیون بوکس در ادامه انتقادهای خود از صحبت‌های مایلی‌کهن اظهار داشت: حالا که یک نفر پیدا شده با دست خالی این فدراسیون را بچرخاند در مورد او اینطور صحبت می‌کنی. تا به حال یک میلیارد به ما بودجه نداده‌اند همیشه بودجه ما را تصویب کرده‌اند، اما تنها چند درصد آن به ما داده‌اند. حالا که ما با دستان خالی این فدراسیون را هدایت می‌کنیم اینطور از ما انتقاد می‌کنی؟

ناطق‌نوری در پایان گفت: ‌هیچ عیبی برای ما ندارد؛ اما برای خودت عیب دارد. من سوالم از شما این است که آقا شما در رشته خودتان چه گلی به سر این مملکت زده‌اید؟ کجا توانسته‌ای دو سال بمانی؟ شما نتوانسته‌ای بمانی حالا یقه ما را می‌گیری. در مملکت ما در انتخابات دموکراسی حاکم است اگر قبول نداری بگو. من که مثل آن رئیس فدراسیون دو و میدانی نیستم که در مورد آن حرف زده بودی و در بین تعدادی بلند شد و زیر گوش شما زد. ما که مثل آنها نیستیم که بخواهیم درگیر شویم، اما این را بدان این رفتارها اصلا درست نیست.