سلام به همه دوست داران فوتبال به خصوص مانشافتی های عزیز//امروز گذری میکنیم به مربی ای که در کنار یوپ هنکس "اوتمار هیتسفلد"مورینیو" موفق به کسب دو مقام قهرمانی اروپا با دو تیم مختلف شده است//اگه یه میلانی دوران اریگو ساچی" یه لیورپولی باب پیزلی" یه بایرنی یوپ هنکس" ویه بارسایی دوران گواردیولا " رو فراموش نکنه بدون شک یه هوادار هامبورگ دوران پر فروغ ارنست هاپل فقید رو همیشه در ذهن به خاطر میسپاره//ارنست در سال 1925 در شهر موسیقی اروپا وین به دنیا اومد//دوران بازیگری وی در تیم اول شهر یعنی راپید وین اغاز شد و در دو مرحله برای این تیم 240 بازی انجام داد//مربی گری خودشو از لیگ هلند شروع کرد و تونست تیم فاینورد رو در سال 1970با برتری بر سلتیک به بام اروپا برسونه//پس از یه دوره ی کوتاه در تیم سویا به بلزیک و تیم بروخه نقل مکان کرد و در یک دوره ی 4 ساله این تیم رو به دو نایب قهرمانی در جام یوفا 1975 (برتری در نیمه نهایی بر هامبورگ و شکست در فینال در برابر لیورپول) و لیگ اروپا1977 (برتری بر یوونتوس در نیمه نهایی و باز هم شکست در فینال در برابر لیورپول)//سال 1978 فرا رسید تا فدراسیون فوتبال هلند با قراردادی ارنست هاپل رو به خدئمت بگیره ولی تیم رویایی اون زمان هلند پس از شکست مقابل میزبان که دومین نایب قهرمانی هلند در وورد کاپ بود انجامید//سال 1981 تیم هامبورگ که در اون زمان یکی از ثروتمندترین باشگاه های المان بود ارنست رو به خدمت گرفت تا بهترین دوران باشگاه رقم بخوره//در اولین حضور ارنست تیم هامبورگ تونست با بزرگانی چون قیصر "دیتمار یاکوبس"فیلیکس ماگات"اولی استین"به قهرمانی در بوندسلیگا دست پیدا کنه..در همون سال در جام یوفا با شکست مقابل گوتنبرگ سوئد مقام نایب قهرمانی رو بدست اوورد//بدون شک پر فروغ ترین فصل تیم هامبورگ در سال 1982 رقم خورد دو عنوان قهرمانی در بوندسلیگا (با تفاضل گل بهتر نسبت به برمن) و قهرمانی در اروپا ( برتری بر تیم یونتوس ایتالیا)//در روزهای پایانی حضورش با قهرمانی در جام حذفی از بندر نشینان خداحافظی کرد//6 سال حضور در هامبورگ و رقم زدن زیباترین لحظات تاریخ باشگاه //ارنست هاپل فقید در سال 1992 بر اثر سرطان ریه به 66 سال عمر پر افتخار پایان داد ..فقط سیگار بود که توانایی پایان دادن به افتخارات اون مرد رو داشت یادش گرامی ...ممنون از توجه دوستان