توپچی های انگلیس ملی پوش آلمانی را در پنجره نقل و انتقالات زمستانی در لیست خود قرار داده بودند. و پیشنهادی مبلغ بسیاری را برای آوردن او به امارات کرده بوند. اما به هر شکل شالکه پیشنهاد آن ها را برای این انتقال رد کرد تا این موضوع همچنان در اروپا داغ بماند. آرسن ونگر نیز همچنان امیدوار است تا بتوانند در پایان فصل با استفاده از بند جدایی دراکسلر او را به خدمت بگیرند اما هورست هلدت مدیر اجرایی شالکه در رابطه با ماندن دراکسلر 20 ساله خوش بین است. او در این مورد چنین می گوید : " ما نمی خواهیم که او اینجا را ترک کند. البته که پول بسیاری در میان بود اما برای ما کافی نبود. من معتقدم که یولیان پس از پایان فصل باز هم برای ما بازی خواهد کرد و ما آماده ایم که پیشنهادات جاه طلبانه ای به او بدهیم. "