به گزارش کانون هواداران دورتموند در ایران، هانس یواخیم واتسکه، نایب رئیس و مدیر اجرایی باشگاه دورتموند در خصوص مسائل پیش آمده اخیر گفت: "این درست است که ما در گذشته رابطه نسبتا خوبی با یکدیگر داشتیم، اما اکنون این روابط رو به سردی می رود و قرار هم نیست ما با همتایانمان در بایرن همچنان رابطه دوستانه ای داشته باشیم."
واتسکه که در بیانیه مشهور خود، تلاش بایرن برای ضربه زدن به دورتموند را بیهوده اعلام کرده بود، افزود: "هیچ استدلالی در این مورد وجود ندارد، من نه از سامر و نه از هیچ کس دیگری نمی ترسم که نخواهم افکارم را بازگو کنم، در واقع این یک حقیقت است که امثال سامر هیچکاره هستند."
واتسکه همچنین در ادامه و در پاسخ به صحبت های اخیر رومینیگه که گفته بود بایرن در صورت توان باز هم برای خرید بازیکن از تیم رقیب دورتموند، تلاش خواهد کرد گفت: "شما از اینکه به صرف غذا دعوت شوید خوشحال خواهید شد، البته به شرط آنکه در آن غذا حشره ای یافت نشود!
"من با تمام احترامی که برای آنها قائلم باید بگویم عقیده آنها نوعی پوچ خیالی است، زیرا ما تا آخرین لحظه با تیم رقیب خواهیم جنگید و از هیچ تلاشی برای مقابله با آنها دریغ نخواهیم کرد. دورتموند مطمئنا برای رقابت شانه به شانه با بایرن در بوندس لیگا و لیگ قهرمانان، هرفصل سرمایه گذاری شایانی در برنامه های خود خواهد داشت."



