طرفداری- هانس یوآخیم واتزکه اعتقاد دارد که دورتموند برای پایان بخشیدن به سلطه ی بایرن، باید تلاش خود را بیشتر کند.
دورتموندی ها در فصل گذشته با 25 امتیاز اختلاف نسبت به بایرن مونیخ، به نایب قهرمانی بوندسلیگا دست یافتند و در این فصل و با حضور پپ گواردیولا، آن ها با 20 امتیاز اختلاف در رده ی دوم جدول قرار دارند. به هر صورت، واتزکه قبول ندارد که بایرنی ها از شاگردان کلوپ بسیار قدرتمند تر هستند و می خواهد که در آینده، دورتموند برای متوقف کردن بایرن بیشتر بجنگد.
وی در مصاحبه با بیلد گفت:" این خیلی خوب است که ما در رده دوم قرار گرفتیم و از این بابت خوشحال هستیم اما با تمام احترام ما باید بلند شویم و در آینده روحیه جنگندگی بیشتری نشان دهیم. من واقعا برای کاری که بایرنی ها انجام داده اند و انجام می دهند ارزش قائلم اما این بدین معنا نیست که ما[سایر تیم های بوندسلیگا] عقب بکشیم و موقعیت آن ها را قطعی کنیم.
وظیفه ی ما این است که هر چه زودتر، شرایط را برای بایرن سخت تر کنیم. اگر می خواهیم که دوباره بایرن را شکست دهیم، باید جاه طلب باشیم."
دورتموند در فصل 11-2010 و 12-2011 قهرمانی بوندسلیگا را بدست آورد اما در فصل گذشته و این فصل، پشت سر بایرن قرار گرفته است.



