طرفداری- مهدی تاج در خصوص اظهارات توهین‌آمیز رئیس باشگاه الهلال عربستان در خصوص ایران گفت: از شنیدن صحبت‌های رئیس باشگاه الهلال شوکه شدم، هر چند که شنیدن این حرف‌ها برایم از طرف عربستانی‌ها بعید نبود. آنها به جوسازی در میدان ورزشی شهرت دارند. هنوز فراموش نکردیم که در سال 1390 با سفر به اصفهان داستان واهی آب‌های معدنی مسموم را به راه انداختند که البته پاسخ محکمی هم از AFC گرفتند.

وی ادامه داد: شاید پاسخ محکم AFC به آنها درس خوبی برایشان نبوده که دوباره به حاشیه‌سازی روی آوردند و با مسائل غیرواقعی مسائل ضد فوتبال را به بیرون رواج دهند.ای کاش آنها از پاسخ تند AFC درس می گرفتند. این مسائل در شأن و منزلت یک مدیر ورزشی نیست و شاید مسائل دیگری مطرح است که رئیس الهلال می‌گوید سفرم به ایران برایم آزاردهنده است. رئیس الهلال بداند که ایران کشوری است که این روزها خیلی از بزرگان و مقامات عالی‌رتبه سیاسی برای سفر به آن در صف هستند و در چند روز گذشته دیدیم که چهره‌های بزرگ سیاسی در ایران هستند و از حضورشان هم ابراز رضایت می‌کنند.

تاج افزود: پیشنهاد من به اینها این است که برای اینکه ایران را بهتر بشناسند مجموعه‌‌ای از تاریخچه و فرهنگ ایران را مطالعه کنند چرا که مردم ایران در همه جای دنیا به میهمان‌نوازی معروف هستند و اگر قرار باشد ما هم مثل آنها رفتار کنیم باید به کارنامه میزبانی یک دهه اخیر عربستانی‌ها از نمایندگان ایران نگاه بیندازیم و می‌بینیم که کارشکنی‌هایی که آنها قبل از سفر، در فرودگاه و حتی تعداد میهمان‌ها داشته‌اند تمامی نداشته است.

وی تأکید کرد: من به عنوان رئیس سازمان لیگ فوتبال که همواره اولویتم فوتبال است به مدیر الهلال توصیه می‌کنم که به شعار اصلی فیفا و AFC که بازی جوانمردانه است توجه بیشتری داشته باشند و مسائل غیر ورزشی را در مسائل ورزشی دخیل نکنند. ما همواره به فکر بازی جوانمردانه هستیم و فقط بر روی مسائل ورزشی تمرکز داریم.

احمدرضا براتی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درخصوص اظهارات توهین‌آمیز رئیس باشگاه الهلال عربستان علیه ایران گفت: این اظهارات توهین‌آمیز بوده و مصداق بارز توهین است که قابلیت پیگرد قانونی دارد و باید همت کرد و این موضوع را دنبال نمود.

وی افزود: چون این اظهارات سخیف در زمره فوتبال بوده باید از مراجع قضایی فوتبالی با این موضوع برخورد شود چرا که طبق قانون فیفا هیچ یک از اهالی فوتبال حق ندارند با مصاحبه حریف را تحقیر و یا به او توهین کنند و در واقع این اظهارات مصداق توهین و تحقیر است و با توجه به اینکه لیگ قهرمانان آسیا زیر نظر AFC برگزار می‌شود باید از طریق کمیته انضباطی AFC این موضوع را دنبال نمود.

کارشناس حقوقی فوتبال کشورمان در ادامه درباره ارسال پرونده محسن قهرمانی به فیفا تاکید کرد: در 23 دی سال جاری من در برنامه 90 در مصاحبه‌ای گفتم که باید رونوشتی از این رای به فیفا ارسال شود اما آقای حسن‌زاده بعد از صحبت‌های من گفت که قرار نیست هر کس در خیابان بود درباره این رای صحبت کند!

وی ادامه داد: طبق قانون فیفا همه آرای انضباطی فوتبال شامل تبانی، رشوه، اخاذی و... باید به فیفا ارسال شود تا آنها بدانند که ما با چنین مسائلی چطور برخورد می‌کنیم حالا بعد از دو ماه مشخص شده که چه کسی درست می‌گفته است و آقایان بهتر است به جای برخوردهای اینگونه نظرات کارشناسان را بشنوند و بهتر عمل کنند.

مسعود تابش در مورد شرایط سپاهان قبل از دیدار در لیگ قهرمانان آسیا مقابل الهلال گفت: بازیکنان ما در شرایط خوبی قرار دارند کاملا آماده این مسابقه هستند و امیدواریم بتوانیم در دومین قدم در لیگ قهرمانان آسیا نتیجه خوبی بگیریم.

 

وی افزود: متاسفانه مسئولان الهلال از همین حالا جنگ روانی را شروع کردند و مدیر این باشگاه اعلام کرده همیشه در ایران دچار مشکل می‌شود هیچ‌وقت اجازه ندادیم میزبانی بدی از حریفان ما صورت بگیرد بازیکنان عربستان وقتی به ایران می‌آیند بیشتر از 10 دقیقه در فرودگاه معطل نمی‌شوند. براساس مقررات، فرهنگ و شرایطی که داریم همواره تمهیدات لازم را به عمل آوردیم و هیچ مشکلی وجود نداشته است. امیدواریم درون زمین بهترین عملکرد را داشته باشیم و آنجا می‌توانیم بهترین پاسخ را به حریفمان بدهیم.

قائم‌مقام باشگاه سپاهان در ادامه تاکید کرد: اینها دنبال جوسازی هستند. همیشه بعد از هر بازی از میزبانی خوب ما قدردانی می‌کنند اما حالا قبل از بازی این حرف‌ها را مطرح می‌کنند البته آنها از اصفهان اسم نیاوردند اما به کشور ایران توهین کردند.

وی افزود: با امید کامل به استقبال بازی فردا می‌رویم. الهلال در بازی اول در خانه به تساوی رسیده است و ما نیز مقابل السد قطر در حالی که تا دقیقه 85 با تساوی به کارمان ادامه می‌دادیم شکست خوردیم امیدواریم در این مسابقه بتوانیم نتیجه را جبران کنیم و بهترین جواب را به حریف عربستانی بدهیم.