گویا ما با سرعتی داریم خودمون رو نابود میکنیم که دانشمندان هم نمیتونن تخمین بزنن... بعد از قرارداد اقلیمی پاریس دنیا داشت با سرعت حلزون به جای بهتری تبدیل میشد همه میدونیم اوباما به زور چین و هند رو مجبور به امضای قرارداد کرد تا استفاده از سوخت های فسیلی رو کم کنن.... یه دفعه سر و کله ی یه احمق پیدا شد به نام ترامپ که الان میگه من این قرارداد پاره میکنم... جریان چی بود؟ گویا به علت گرمایش زمین تا سال 2022 دیگه یخ های قطب شمال وجود نخواهند داشت و بخش زیادی از یخ های قطب جنوب آب میشه همین امسال بود که کوه یخی A۶۸ از یخچال طبیعی لارسون سی در قطب جنوب جدا شد که آنقدر بزرگ است که میتواند میزبان همه بازی‌های فوتبال (۸۱۲ بازی) در دوازدهمین جام جهانی شود. تا اینجا مشکلی حس نکردید خب آب بشه به ما چه ربطی داره؟ انرژی خورشیدی که با برخورد به یخ ها منعکس میشد اونموقع جذب آب های سیاه میشه و اولین اتفاق از بین رفتن صخره های مرجانی به عنوان پایه اکوسیستم در دریاهاست این صخره ها به حرارت بسیار حساسه کل حیات دریا بعد از نابود شدن صخره های مرجانی از بین میره و زنجیره دریا هم که به زنجیره خشکی متصله و حیات در خشکی هم رو به نابودی میره... هر چه که ما دیرتر به فکر بیافتیم دامنه تغییرات سریع تر پیش میره شما تغییر اقلیم ایران رو در یکسال گذشته دارید با چشم میبینید وضعیت آب رو دارید میبینید اگه زمین دو سه درجه دیگه گرم تر بشه طوفانهایی اتفاق خواهد افتاد که هیچ بشری به چشم ندیده.. با گرم شدن زمین آتش سوزی در جنگل ها هم افزایش پیدا خواهد کرد... و زنگ خطر جدی در سیبری به صدا در اومده زمین های سیبری در تمام طول سال یخ زده است که منابع عظیم متان رو زیر خودش حبس کرده وقتی این یخ آب بشه متان آزاد میشه متان 20 برابر دی اکسید کربن اثر گلخانه ای داره و این یعنی داشتن زمینی 20 برابر گرمتر که هیچکس نمیتونه عواقبش رو پیش بینی کنه.... پس هر کاری از دستتون برمیاد انجام بدین دوستانتون رو هم آگاه کنید دیگه وقتی برای افسوس خوردن نداریم اگه همین الان دست به تغییری تو این موضوع نزنید دیگه فرصت نخواهید داشت.... اگر شما میخواید یه کاری انجام بدید که به هیچ مرجع و نهادی متصل نباشید هیچ راهی آسون تر از رژیم غذایی نیست پس میتونید از امشب کارتون رو انجام بدید.... گوشت گاو رو خیلی کمتر استفاده کنید... گاوها متان تولید میکنند زمین های بزرگی رو به خودشون اختصاص میدن و در جنگل زدایی نقش بزرگی دارن.... رسانه ها به خوبی تو این موضوع اطلاع رسانی نکردن و دستگاه های سیاسی کاری انجام ندادن....