طرفداری-  اعضای جدید هیأت‌مدیره باشگاه پرسپولیس معرفی شدند تا شاهد روی کار آمدن مدیرانی جدید و کنار رفتن مردانی همچون علی پروین باشیم. پس از اعلام اسامی هیأت مدیره جدید با محمد مایلی‌کهن تماس گرفتیم تا نظرات او را در رابطه با این تحولات جویا شویم و اوضاع سرخپوشان را به چالش بکشیم.

* ترکیب جدید هیأت مدیره پرسپولیس معرفی شد. در میان آنها دکتر زادمهر و حمید استیلی فوتبالی‌اند. نظر شما در مورد این ترکیب چیست؟

- شناختی از این آقایان ندارم.

* این انتقاد مطرح است که ورزشی نیستند.

- خب مگر هیأت‌مدیره‌های قبلی ورزشی بودند؟!

* بحث علی پروین هم مطرح است. شخصیت آقایان زادمهر و استیلی محترم اما اگر قرار بود این نفرات به عنوان اعضای فنی هیأت مدیره انتخاب شوند، خود پروین اگر می‌ماند که بهتر بود.

- آقای پروین در واقع شناسنامه پرسپولیس است و احترامش همواره واجب اما شاید به نوعی رفتار خودش باعث شد که نباشد. شما یا به گروهی معتقد هستی یا نیستی. اگر نیستی از همان ابتدای کار نباید با آنها کار کنی. نمی‌شود که به کار آن گروه معتقد نباشی اما آنها به عنوان مافوق با شما کار کنند.

* در روزهایی که امیررضا خادم از سوی بعضی پرسپولیسی‌ها آماج حملات بود، شما حامی او بودید. الان برآیند انتخابات اخیر را چطور ارزیابی می‌کنید؟

- من از آمار افراد تمجید و حمایت می‌کنم و صرفاً شخص خاصی مدنظرم نیست. امیر خادم خودش قهرمان جهان و مدال‌دار المپیکی است. پدر و برادر محترم‌شان هم جزو بزرگان کشتی هستند. تازه خودش تحصیلکرده هم هست. او خیلی جنبه‌های مثبت دارد و در روزهایی که هجمه‌های زیادی علیه‌اش می‌شد، به معنای واقعی کلمه خویشتندار بود. شما یا یک مجموعه را قبول داری و می‌مانی و یا قبول نداری و می‌روی اما حق نداری توهین کنی. مرتب می‌گویند کجای دنیا این کار را می‌کنند و آن کار را می‌کنند. همه‌چیز باید با حساب و کتاب باشد. اگر قرار است پول خوب هم بگیرند، آن هم باید با حساب و کتاب باشد.

* این روزها بحث افشای فایل صوتی جلسات برگزار شده در وزارت ورزش خیلی خبرساز شده است.

- خب مگر چه اشکالی دارد؟ چرا باید طوری رفتار کنیم که نگران پخش گفته‌های‌مان باشیم؟ البته الان طوری شده که آقایان حتی ضبط شده‌ها را هم انکار می‌کنند. واقعاً خنده‌دار است. آقایان مرتب حرف از احترام به بزرگتر و حفظ حرمت‌ها می‌زنند اما با وجودی که ادعای تحصیلات عالیه دارند، موقع حرف زدن، طوری صحبت می‌کنند که حتی لات‌های قدیم هم این‌طوری حرف نمی‌زدند. در همان جلسه آن آقا بلند شد تا علی پروین را بزند اما امیررضا خادم مانع شد. آقا وقیح‌ترین حرف‌ها را زده، آن‌وقت از این ناراحت است که چرا پخش شده است. این چه احترام گذاشتن به بزرگتر‌ است که می‌خواست با آقای پروین درگیر شود؟ این چه احترامی است که جلوی جمع به پیشکسوت خودش حمله کرده و انواع و اقسام حرف‌ها را زده است؟ مگر قرار است شما به زمین و زمان توهین کنی؟ تا حرف هم که می‌شود، می‌گویند مردم نگران هستند. نه آقا جان! مردم کجا نگرانند؟ آنهایی که با پول این مردم رفتند و کیف کردند، نگرانند. یک آدم بی‌اطلاع از چم و خم ورزش آمده و با شما قرارداد 3 ساله بسته که هر سال هم افزایش پیدا می‌کند. تازه همه اینها، آن چیزی است که "رو" است و... الان هم هیچ صحبتی نمی‌کند تا اگر برکنار شد، برود و پولش را بگیرد. تازه می‌گویند همه اینها به خاطر مردم است. اعتصاب می‌کردند و می‌گفتند به خاطر مردم است. می‌گفتند به خاطر مردم داخل زمین نمی‌رویم. نه آقاجان! به خاطر ترس از مردم می‌رفتند داخل زمین.

* بعد از حمایت 153 نماینده مجلس از شفاف‌سازی قراردادهای فوتبالی، عده‌ای از فوتبالی‌ها از آن انتقاد کردند.

- بعضی از آقایان گفته‌اند قراردادهای نفتی هم باید شفاف‌سازی شود. نمی‌دانم، مگر این آقایان جزو کمپانی‌های بزرگ نفتی هستند که چنین ادعا و درخواستی دارند؟ تازه همیشه هم طلبکار هستند و بعد از انتشار قراردادها می‌گویند دیدید ما قرارداد 5 میلیاردی نداریم! البته از همین حالا یک‌سری بازیکنان و حتی مربیان مدعی دریافت پیشنهادات خارجی هستند. در این میان عده‌ای بلدند چطوری پول خرج کنند و کجا خرج کنند تا سود ببرند. البته ما یک قانون داریم به نام "از کجا آورده‌ای" که اگر آن اجرا شود، آنگاه تکلیف خیلی‌ها مشخص می‌شود. چطوری شده که یک عده الان به 50 میلیارد می‌گویند پول خرد؟! تازه در زمستان بحث عدم توانایی خرید آجیل شب عید و نداشتن بخاری در رختکن را هم مطرح می‌کردند. کلی هم مدعی داریم؛ دکتر، مهندس، پروفسور داوری و ... کاری کرده‌اند که امثال ترکی و مظفری‌زاده دیگر قضاوت نمی‌کنند. الان هم شنیده‌ام که به اهدای کارت هدیه توسط وزارت ورزش گیر داده‌اند. خب خودشان که 3، 4 نفر آدم همیشه همراهشان است که پرسپولیس خرجشان را می‌دهد...