ژابی آلونسو به دلیل کارت زردی که در مونیخ دریافت کرد فینال لیسبون را از دست داده است، کارت زردی که از نظر او کاملا ناعادلانه دریافت کرده است.
هافبک اسپانیایی در مصاحبه با آس گفت: "تلاش برای کارت نگرفتن را کاملا فراموش کرده بودم. هر چند از نظر من این حرکت داور کاملا مشکوک و ناعادلانه بود."
وی افزود: "هر چند از دست دادن فینال واقعا غم انگیز است اما در مجموع برای شکستن طلسم 12 ساله خوشحالم و امیدوارم در فینال نیز برنده و در نهایت قهرمان شویم."
هافبک سابق لیورپول در ادامه گفت: "بالاخره بعد از سه سال شکست در در نیمه نهایی راهی فینال شویم و می خواهم از همه هم تیمی هایم تشکر کنم. حتی در خوش بینانه ترین حالت هم کسی گمان نمی کرد با این نتیجه مونیخ را ترک کنیم و امیدوارم در فینال نیز پیروز شویم."
آلونسو همچنین به صحبت در مورد بازی پرداخت: "ما در هر دو مسابقه برابر بایرن شایسته پیروزی بودیم چرا که بازی به طور کامل در اختیار ما بود و من هرگز چنین بازی زیبایی ندیده بودم."
ریش قرمز رئال مادرید در مورد حریف احتمالی تیمش در فینال نیز گفت: "مهم نیست چه تیمی در لیسبون در مقابل ما قرار می گیرد ما باید برنده آن بازی باشیم چرا که لیاقتش را داریم."



